lördag 20 september 2008

Stevie Wonder!!

Igår var en hård dag... jag steg upp 04.45 - pigg faktiskt! Men det gick ju över fram på dagen:-) Vi kom i god tid till flyget och kunde sen inte sova på flygresan, ingen av oss:-s Vi startade Stockholmnsdagen med att fika på Kafferepet, tog oss en massa socker eftersom vi var rätt trötta. Nånstans så vet jag ju att socker inte är melodin ifall man är trött, det går ju snabbt över, men kaféer har inte så många nyttiga alternativ å andra sidan. Så sprang vi på stan, jag fick in 2 fullträffar på Åhléns direkt, och sen handlade jag inte så mycket mer! Fast jag fick oxå tag på på tomma små sprayflaskor soim jag fått tips om av nån på alla forum, de ska man kunna blanda sin egen mist i med t.ex distress. Jag ska då prova! Vi åt sagolik lunch på Kungshallen, det är ju ett bra ställe! Jag tog kyckling lousiana - yummy!

S kom in från Uppsala - jättekul att träffa honom! Vi fikade tillsammans, och gick lite mer på stan. Så tog vi oss till Mongolian barbeque och åt buffé där. Nu kan ju alla begripa att efter att först ha ätit en stabbigt god lunch och så fikat 2 ggr under dagen så var inte magen så jätteinne på buffé. Jag trodde jag skulle dö ett tag, jag tror att nån tarm med mat höll på att punktera lungan, för jag fick knappt åt mig nån luft:-s Det är dumt att svulla.... Hur som helst så var det ju otroligt gott, man får göra sin egen blandning som man lämnar in till kocken, han steker det och så får man tillbax allting. Wow! På nåt vis stressade vi till Globen där vi fick stå i jordens världslånga kö, alla var visst ute i sista minuten! Men Stevie kom ju inte in på scen förrän 20.00 så det var ju lugnt, vi fick sitta och vänta ett tag.

Sååå snygga effekter på konserten med ljussättningen! Men första halvan av konserten så kände jag igen typ 5-6 låtar av kanske 15-18. Det fascinerande är att det nästan aldrig var nån paus, de satte ihop alla låtar! Och de växlade från lugna till fartiga utan att blinka, alla verkade veta hur fort en låt skulle gå. Men de har ju hållit på ett tag. Han körde mycket stämsång med publiken, och han kunde nog konstatera att vi inte kan waila som han. Och musikerna fick en del solopartier, det är snyggt men jag satt och längtrade efter Sir Duke och lite annat. Men det kom ju till slut! Det var en skön avslappningskväll eftersom vi var trötta, han körde så otroligt många lugna låtar att Jonas höll på att somna.

Det blev sent igår natt, jag och Jonas störtade mot den uppblåsbara sängen och somnade långt före S:-)

Nog för idag, vi måste bege oss ut och upptäcka mer av Uppsala och Stockholm. Vi ska till Åkersberga ikväll oxå:-)

På återhörande!

1 kommentar:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vilken underbar dag ni hade :) trevlig helg. kram Johanna