måndag 1 september 2008

Frost på bilrutan


Åh - som jag sagt tidigare så är ju hösten här nu. Hade frost på bilrutan och fick så lov att skrapa bilrutan imorse - 1 september! Hade jag varit alert i lördags så hade det kanske skett då oxå, det hade visst varit frostnatt då med. Är så glad att ja hann vara ute å plocka bär i helgen, vem vet hur länge till man kan göra det?

Idag verkar det bli en strålande dag - solen skiner, luften är frisk och klar. Och nu kom jag att tänka på en favvosång av Liza:

September
Din närhet lyser över staden - och jag är glad att jag är vaken.
Nånting säger mig att Du går brevid mig idag, och jag är glad.

Igår var mörkret tätt och evigt. Men idag är ljuset stort och guldlikt.
Luften är kall och frisk, Du andas på mig och ler, och jag ber.

Idag dör sommaren, men det berör mig inte det minsta!
Träden är nakna precis som min själ
Och Du vet vem jag är
/Liza Lundqvist

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig sida!!!kikade på dina julkort sedan förra ået...vad fina dem var!!vill du vara med och tävla så gå in på min blogg och kika under kategorin bloggtävling..
mvh angelica

Wildärtan sa...

Angelica vem??? Vet ju inte adressen till din blogg, ju.

Anonym sa...

Jag ser mycket fram emot vår tekopp imorrn =)Får jag ta me me muffins? ;)