onsdag 3 september 2008

Besök och datorkrångel

Hade sån trevlig kväll igår! Först var matlagningsgänget på besök, det blev fläskfilé och bacon i en slags grönpeppar- (och allt möjligt annat) sås, och så klyftpotatis, sallad och hembakt bröd till. Yummie!!! Å sen kom Ida och hälsade på, och lärde mig lite knep med Photoshop! Jag kan ju just ingenting av PS, jag kan ändra bildstorlek, beskära en bild och iofs lägga på olika raster mm. Men att redigera en bild så att den får bättre färger osv har jag tyckt varit krångligt i PS. Nu blir det kanske lite lättare:-) Men macen på jobbet är ju lättast;-)

Är det så att vi fått in nåt vajsing på datorn? Sent igår kväll blev det helknäpp visning av min blogg så jag skulle starta om datorn, och då fattades nån drivrutin för Windows. Går alltså inte att få igång datorn. Och som jag bloggat om förut så har åtminstone 2 program, säkert fler, försvunnit. Så... vi kanske inte kan använda datorn på ett tag, Jonas jobbar exakt hela veckan och orkar inte göra en omformatering (det tar ju några timmar) precis nu. Och jag som är så smått internetberoende:-s Tycker Jonas iaf:-) Ja, det kommer att bli en prövning, men det är nog bra för scrappandet - jag får mer gjort om datorn inte är igång!!*peptalk, peptalk*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer gärna å hälsar på igen =)har du prövat å göra en systemåterställning? KRAM!

Anonym sa...

gå in på kontrollpanelen och där finns det en ikon som heter systemåterställning och där kan du välja ett visst datum som du vill återställa till. Om du väljer ett datum för en månad sen får får du igen programmen som du har förlorat! Vågar du? =)

Anonym sa...

Ja teet var verkligen gott :)Du vet inte vad du missar!