måndag 8 september 2008

Lever idag

Som förut nämnts så gillar jag Liza Lundqvist och hennes texter. Förra sommaren på min semester så scrappade jag hennes sång "Lever idag". Jag tycker den passar att ha på mitt jobb, nämligen:-) Men jag har aldrig förut lagt ut den för beskådan. Så håll till godo!
Det är lite suddigt, men texten går så här:

Jag bär en rädsla för livet; vad ska jag möta? Ska jag klara av det?
Dagar av oro har passerat, blivit dagar av frid och stilla sång
när stormen har lagt sig än en gång.

Jag lever idag, mår ganska bra,
ett liv i ständig förändring.
Och jag lever idag, om jag bara får va den jag är
ska det gå bra.

När själen har växtvärk, gråten känns evig
kan Du älska mig också då?
Jag vet att dagar av oro har passerat, blivit dagar av frid
och stilla sång

när stormen har lagt sig än en gång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså. Jag bara måste uttrycka en protest. HALLÅÅÅÅÅ! Var har du ScrapAddicted bland dina butikslänkar och bloggar?? Det är ju BÄSTA butiksbloggen!!

Magdalena sa...

Den är fantastisk!!
Och under åren på "dallas" sjöngs den mycket av mig & Debbo.

Hoppas allt är väl med dig, och vad tycker du om nya Liza skivan?!

Kram kram // Magda

AKO sa...

Jag blir också sugen på att lyssna på den skivan nu, det är ett tag sedan. Får dock vänta tills imorgon så att jag kan kräma på lite utan att väcka grannarna. :) Har du köpt hennes nya skiva?

Anonym sa...

Jag kan inte säga det bättre själv.
Jag måste få länka hit. Jag sjöng Liza förra sönda-mötet. Det lär bli fler gånger... kanske.