söndag 21 september 2008

Hemma...

Igår sov vi alldeles för länge, men det var så skönt eftersom vi steg upp så okristligt tidigt i fredags! Vi tog oss till slut från Uppsala och ända till Åkersberga - det är en bit att färdas, speciellt när man ska göra det med SJ och SL. Men det gick rätt bra, vi fick vänta en bra stund på Tekniska innan tåget skulle gå. Men jag fick ju tid att inta dagens första Latte vid halv fem-tiden:-) Vi hade jättetrevligt hemma hos Ossons, god mat och djupa samtal - inte alls illa en lördagskväll! Vi var så involverade på olika håll att vi kom på ganska sent att vi kanske ska börja dra oss hemåt (Uppsala). Och när vi kom på det så fick vi inte ihop tidsschemat, vi skulle alltså missa sista tåget hem. Så vi fick skjuts till Danderyds sjukhus, och då gick det ju hur bra som helst att ta sig hem i tid!

Idag har vi varit på gudstjänst, Uppsala pingst. Det är ju en viss skillnad i jämförelse med Storuman Filadelfia, hur de lägger upp och strukturerar allting. Intressant! Efter gudstjänsten gick jag och Jonas in på New yorker. Jag var där igår, men Jonas ville oxå dit och kolla. Så allt som allt har jag handlat 3 tröjor och ett par jeans där. Och allt som allt under resan har jag även fått tag på 2 tunikor och strumpbyxor. Vilken sjysst utdelning i höstgarderobsväg *jublar* Efter New yorker gcik vi in i domkyrkan och kollade, tyvärr dog batteriet, så jag har inga foton inifrån domkyrkan.

Efter domkyrkan så åkte vi ut till Björklinge för att - min man och S skulle minsann svulla till. Där finns nämligen ett ställe där grejen är att man kan äta en trippelburgare på 600 g kött(!), 3 lager bacon, 4 lager bröd, 3 ägg, lite sallad, lite tomat och så dressing, senap och ketchup. TILL DET äter man äckligt för mycket pommes frites och 3 burkar läsk. Klarar man det där under 45 minuter så får man "äran" att sitta som foto på vägen. Wow... Ingen av dem klarade det, och jag är lite stolt över att de inte är SÅ stor i maten att de klarar det. Det är ju frosseri på hög nivå! Ska man tro CSI så finns det frosseritävlingar i Staterna, men det här ligger väl inte långt efter... *yack*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ho ho ho! Galet mycke mat!! Hamnade de som foto på väggen??

Förresten... har du något scrapkuvert i den mindre storleken till salu? Typ 14*14 eller vad de nu är.

Anonym sa...

Snacka om MEGAburgare alltså, haha :-) Mätt fortfarande eller? ;-)

Anonym sa...

Yellow!

S berättade om burgarna, så jag var tvungen att ta mig en titt. Jag håller dock inte med mig, om grabbarna hade satt i sig kötthögen hade jag varit stolt. och äcklad, men mest stolt!

reklam - grovedward.blogg.no

Anonym sa...

Jag håller med Ida vilken MEGAburgare, ja mår illa av att titta på den;) hihi...vad är nästa tävling de ska ta sig an...haha=)

Anonym sa...

Det var den sjukaste portion jag nånsin sett.