tisdag 2 september 2008

201a inlägget...

Idag hade jag med mig killarna på Kursgården ut i skogen och plockade blåbär och hallon. Fast alla var ju inte så flitiga, precis. Hälften satt och klagade på att det var kallt. Stackare (Läs in min sarkasm). Jag frös då inte. Fast vänta - det kan ju bero på att jag gick och plockade blåbär hela tiden!!! Jag har plockat en hink blåbär, och med killarnas hopskrapning så blev det en full hink för dem. Och så lite hallon. Så jag och en av killarna gjorde drottningsylt på en gång, så får vi ta hand om blåbären en annan dag. Imorrn, t.ex.

Men nu tror jag inte att det finns så många fler chanser att plocka blåbär. Det har frusit några nätter, och det syntes på dem, de var nästan lite rimfrostiga och vackra. Men de höll ihop.

Över till nåt helt annat - jag kan inte fatta vilken tur jag har! Annaanna hade en bloggcandy som jag har gått å vunnit! Kuligt, kuligt! Nu ska jag göra nåt mindre kul - rensa blåbär. Men... det tar ju bara nån timme *suck* Och ikväll så är det matlagningskillarna som är här, och sen får jag besök av Bluemist. Trevligt! Hon har lovat ta med sig muffins *yummie!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket! :D