lördag 2 augusti 2008

Ny dag med oanade möjligheter

Härligt - L kom förbi med lite smörgåstårta åt oss - perfekt till frukost! Eller frunch, om jag ska va ärlig. Den var då jättegod, och det var väl det jag förstod! Och mamma har ringt och bjudit in oss på "små röda djur", vilket är kräftor. "Små röda djur" pratar Anton om i morfar prosten - en höjdarbarnbok! Köp den:-) Jag har alla 3 böckerna på cd - perfekt när man ska diska/städa/scrappa - oavsett om man har roligt eller tråkigt så passar de att lyssna på! Och jag skrattar alltid åt galne Anton. Och sure prosten. Det är nog en fröjd att vara mor- och farförälder;-)

Har väl inte så mycket att berätta just nu, inte mycket har hänt. Jag har nästan blivit av med ryggvärken eftersom jag idag på morgonen kom ihåg att ta en tablett. Jag glömde faktiskt det igår eftersom jag sysselsatte mig själv så bra. Men i morse då jag fick ont av att ligga på mage så tyckte jag att det får va nog på detta!

Nu ska jag göra mig i ordning så att vi får äta de små röda djuren nån gång! :-P

2 kommentarer:

AKO sa...

Vad jobbigt att du ska behöva ha ont i ryggen! Hoppas att du får bukt med det för det blir jobbigt att pyssla om du inte kan sitta... För min del har nackspärren börjat spöka igen så jag ska till en sjukgymnast igen till veckan.

Anonym sa...

Halloj! Nu har även jag hittat hit! Vilken fin blogg du har :)
Blev faktiskt så inspirerad, så igår shoppade jag alla 3 Morfar Prostenböckerna...blev så nostalgisk, så nu skall det läsas för barnen. Ska försöka ta mig i kragen och scrappa lite också, men har legat lågt på den fronten hela sommaren, men du verkar ha varit flitig :)

Kram Malin B