söndag 31 augusti 2008

Musikminnen och hallonsaft

Har nu rensat hallon och håller på att göra saft. Har lyssnat på Toto under rensningen och försvann bakåt i tiden... För ett år sen var vi på konsert i Umeå, Toto spelade och det var så djuriskt bra! Och jag fascineras återkommande av dem - att de efter typ 30 år fortfarande gör så skitbra låtar! Det är så melodiöst och musikaliskt att jag ibland faktiskt blir tårögd av lycka:-) Jag har ju en halvfärdig LO från konserten som jag borde göra klart!

En annan jag lyssnat på senaste dagarna är svenska Michael Johnsson - Farväl till ensamheten. Jag gillar honom skarpt och kommer att köpa hans skiva. Och jag köper faktiskt inte så mycket skivor nu för tiden. Jag har tyvärr hamnat i nostalgiträsket där jag idealiserar den musik jag växt upp med. Med vissa undantag, förstås. Det är ju t.ex. tur att Toto fortfarande finns:-D Jag har ju växt upp med dem oxå, nämligen.

"Saft, saft, hallonsaft - bättre saft har ingen haft", för att citera smurfarna:-)

Inga kommentarer: