lördag 30 augusti 2008

Hallongott!

Jag tog mig ut ändå, men bara ett par timmar och bara 3 liter.. Jag ska ut hela dagen imorrn med mamma, så jag ides inte fresta på mig själv så mycket idag. Som svar till E om att orka fara ut i skogen - det är ju så härligt när man väl är där, och veta att jag har en hel del gott jag kan göra i vintern när det är ruskigt ute. Då tar jag fram en liten bit av sommarn och snaskar på - det är ju livet! För mig:-) Men som min käre man påpekade idag när jag latmasken hade ett litet grepp ommig - det är ju mitt intresse att hamstra och fylla frysen. Klart jag ska ut! Och jag tog mig i kragen och ångrar inte en minut av det! Inte ens de 10 minuter då det kom en regnskur.

Nu ska jag rensa bär och koka sylt. Tjing!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men ja hoppas du förstår att jag inte menade att vara elak på nåt vis!
Jag tycker det bara är bra gjort=D

Wildärtan sa...

Klart att jag förstår du inte vill va elak. Men som vanligt vill jag visa på andra sätt att se på saker. Jag är väl en motvallskärring;-)

Magdalena sa...

Va härligt att du tar dig ut trots latmaskens grepp om dig!

Flytten har just landat "väst på stan" Ett stycke mindre men billigare lgh.

Är också vansinnigt less på att flytta nu. Men dessvärre lär det väl ske både en och tre gånger till är jag rädd för.

Kram kram

AKO sa...

Grattis till hallonskörden! Jag har faktiskt inte fått i mig ett enda hallon detta år. Tragiskt!

Anonym sa...

Kära emelie!

Va sägs om tisdag kväll till veckan? :-) Jag hoppas att jag inte är dränkt hemuppgifter då bara men jag tror nog att jag ska kunna slita me från läxboken för en kopp te :)Vilken flitig bärplockare du e föresstn! Kramen!

Anonym sa...

hehe du e rolig du ;-) Jo jag kommer gärna å hälsar på! Visst äre i huse bredvid jag, om du minns var jag har mitt lilla krypin? =) Tid?!

Anonym sa...

matlagningskväll låter urspännande men jag e lite blyg så jag kommer nog vi halv åtta, hehe ;-) Gonatt!

Kamilla sa...

Men JISSES vad du varit flitig :D
jag vill &så ha hallon...mums!!
här har det dock regnat heeela dagen :(

Anonym sa...

Oj vad gott! Har ni hallon kvar?! Här försvann dom för en vecka sedan tror jag...det är ju så gott!!!