söndag 19 oktober 2008

Utmanad!

Ser man på och döm om min förvåning när jag blev utmanad av Ann, så jag gör ett försök att föra detta vidare. Blir ju så mallig när jag läser vad hon skriver om mig!"Wildartan -I have no idea what she's written in her blog as it's in Swedish, BUT do pop over and have a look at her craft skills they're fab. (just found out her name is Emilie").

Reglerna är följande:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg. (check).
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Då sätter jag väl igång då!

1. Jag började spela piano när jag var 3 år. Jag tror det var en lördagsmorgon som mamma och pappa hörde mig ta ut "Blott en dag". Förmodligen hade jag väl hört den på radio. Eller gudstjänst? Iaf tvivlar jag på att det var lätt att lista ut vilken sång jag spelade! :-D

I started play piano when I was 3 years old. I think it was a saturday morning my parents heard med play "Blott en dag". I guess I had heard it on the radio. Or maybe at church service? Anyway - I doubt that it was easy to figure out what song I played! :-D

2. Jag har flyttat 19 gånger på 19 år. Då har jag faktiskt räknat bort tvåveckorsboenden i väntan på ett riktigt ställe att bo på, för det har oxå hänt ett par gånger. Det är nog här i Storuman som jag bott längre än ett år på ett ställe, det förra. Men... om en månad ska jag flytta igen :-s

I have moved 19 times in 19 years. And I have actually not counted the times when I have lived inherent for two weeks or so, that has happened some times. I think it's here in Storuman that I have lived for longer than a year in an apartment. But in a month I'm gonna move again:-s

3. Jag älskar surströmming, jag tror att jag alltid gjort det. Det drar bakom öronen när jag känner doften av surisen, och en gång när jag cyklade i Danderyd och kände surisdoften så höll jag på att lägga mina lördagsplaner åt sidan en stund och höra efter ifall de möjligtvis hade nån strömming över till mig! Men.. jag är ju väluppfostrad, så jag cyklade bara förbi. :-P

I love fermented herring, I think I always have. Once when I was bicycling in Danderyd and felt the scent I almost changed my saturday plans for a while, just to find out if I could have a herring! But... I am of course well-mannered, so I just cycled past.

4. Jag har inte rest utomlands mycket i mina dagar, men de 2 resor jag gjort som vuxen är till Bolivia och Indonesien, Java. Men nästa resa blir väl till ett vanligare turistmål: Stora Barriärrevet 2009! Yeay!!!

I have not travelled abroad
so many times, but my 2 abroad vacations as an adult has been to Bolivia and Indeonesia, Java. But next trip I plan will be to a more common tourist destination: Great Barrier reef 2009! Yeay!!!

5. Nu börjar det bli svårt... Jag arbetar som socionom/föreståndare på ett behandlingshem i Stensele. Det är på många sätt ett toppenjobb, och då jag faktiskt var ute efter att få hjälpa människor när jag valde utbildning, så kan jag ju inte va på just nåt bättre ställe? Inte i Storuman iaf:-P

Now it's getting harder... I work as a superintendent with rehab in Stensele. In many ways it's a "super job" and when I in my younger days was thinking of what I want to work with in my life it was to see people grow and change opinions. So - I can't work at a better place, can I? Not in Storuman, anyway:-P

6. Ja... för den som aldrig förr varit här inne så kan jag ju berätta att jag älskar scrapbooking och kortmakeri. Men ni andra vet ju det!

Well.. to you whoo has'nt been here before I can tell that I love to scrapbook and make cards. But all of you who visit me now and then know that!

7. Jag är kristen, och har alltid varit det. För mig är det lika naturligt som att andas. Jag vet mycket väl att det inte finns svar på väldigt många frågor, men jag har min tro ändå. Och jag tror att många frågor en dag får sitt svar, och till dess kan jag fokusera på annat än osvarbara frågor.

I'm a christian and have always been. For me it is as natural as breathing. I know too well that there are many questions that won't be aswered here on earth, but I believe anyway. And I also believe that my questions will be answered one day, and until then I can put my focus at other things.

Jaha, då ska jag alltså utmana några stycken. Det blir ju till att utmana några som jag inte känner så väl och någon annan som jag känner bättre. Here we go:

Jag utmanar
Maine för sin inspirerande blogg och hennes kamratskap.
Kamilla för att hon är en av de mest inspirerande scrappare jag vet! Och så är hon trevlig oxå:-)
Skogstokiga NetteR eftersom jag gärna vill veta mycket mer om henne!
Josef eftersom han alltid har nåt kul OCH klokt att komma med! Och alldeles för mycket sport;-)
Anna - kolla in denna stickande kvinna - otroligt vad vackert man kan göra med garn!
Kicki eftersom hon har mycket intressant att komma med! Och spana in hennes foton...
och så Edward som ständigt kan inspirera mig till att lyssna på nya/gamla riktigt bra band (musik).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag antar utmaningen. Men det lär ta en stund innan den är klar.

Digitala Rosa Bandet - ROSA '08: Maine Carlhed
http://www.giversign.com/gs/s/ec/67d92cc51b5e65dbfd2b13f37f270f5d

Anonym sa...

Nu har jag svarat på din utmaning. :)

Kamilla sa...

Såklart jag hinner med din utmaning ;)
"scout hedern -alltid redo ;D"
men det var en hel del att fnula på...jag återkommer !!
Kramizar

eviledna sa...

he he he, had a go with the translator, apparently you like to have the smell of herring behind your ears!!! Couldn't stop laughing when I read that. It would be nice if you could tell me in your English.
Thank you for your time and patience
Ann x

Els G. sa...

Hello Emilie, thanks for the translation!
Just like Ann I love to visit your blog, but had no idea what you were talking about! lol
Looks like you have a fabulous job!
Wow, moving so often... wouldn't it be easier to live on a boat? lol
Keep up the translations, it makes it so much easier to visit your blog! :-)
Hugs from Belgium.
Els
x