onsdag 15 oktober 2008

Inaktiv:-s

Ja, den här eftermiddagen/kvällen blev inte alls som jag tänkt. Jag har ingen jättelust att sitta å göra ett kort eller två, men jag borde göra det. Men det är iaf kul att surfa runt och se vad alla andra gör för snygga kort:-D Jag tror det får bli en scrapliftning så att jag kommer igång med nåt!

Jag har druckit varmt citronvatten flera gånger idag. Det är jättegott och det känns som att förkylningen än en gång gör sig påmind. Jag har nyst på mig själv flera gånger idag - tur att jag har varit ensam just då!

Min vackra systerdotter är uppe och hälsar på hos sin mormor och morfar (mina päron alltså) och hon fyller år imorrn! Så då ska jag ta bussen hem å så kommer gubben min på fredag. Nu har det ju gått säkert 3 veckor sen jag åt tårta sist, så jag är redo igen;-)

Har ni sett alla icke-svenskar som är här och hälsar på? Bara för de där söta husmössen i förra inlägget???!!! Jag har installerat ett översättningsverktyg på vänstra sidan - prova att översätta sidan till engelska -det blir vansinnigt roliga missförstånd eftersom översättaren inte hajjar mitt ordförråd jämt *skrattar*

Näpp - mot scrapbookbordet! Ska förena nytta och nöje. Som vanligt:-)

2 kommentarer:

Anna sa...

Så bra med översättningsverktyget, och så roligt med konstiga översättningar! :)

Anonym sa...

Nja de där med att söka jobb här i Storuman går tyvärr inte så lysande. Folk skrattar när jag frågar vem som är chef... så tydligen äre ingen som vet! Illa. men det verkar som folk kommer tillbaks från grav.ledigt osv så jobb verkar det inte finnas gott om. Och jag som är så SJUKT less på jobba i lse!