fredag 10 oktober 2008

Rosa bandet och världens barn

Igår kväll var det världens barnkonsert i Stensele kyrka - vilken blandning på musikinslag! Helt otroligt vad många talanger och begåvningar vi har i denna kommun! För det var inte hitflugen nån storfräsare, utan kommunens, NÅGRA AV DEM, begåvningar ställde upp för denna sak. Jag hade gärna sett bidrag från några till, fast konserten höll på i 3 timmar, så jag förstår ju att man måste sätta en gräns nånstans. Lite fakta: det var 362 betalande besökare, och så var det drygt 100-talet medverkande som fick gå in gratis. Dock fick man under kvällen in 27 449 kr! Grymt bra! Vi betalade ju t.ex. 100 kr för fikat som bestod av 2 småkakor och 1 bulle - det tog slut snabbt! Ingen saft fanns kvar, och vi dricker inte te eller kaffe på kvällen... Jisses vad jag var torr i halsen efter sjungningen!

När jag kom hem så var jag uppe i varv, städade undan min fantastiska vinst på de ställen där resp dekos ska vara. Och så läste jag på scrappizforumet och kom ihåg att en tjej där vill sälja kort till förmån för Rosa Bandet. Så jag tvärsnodde ihop ett par kort vid 23-tiden. Tyvärr inte mina snyggaste saker, men jag hoppas att hon blir av med dem ändå! Sen låg jag vaken en bra stund... tänkte på vad jag kunde ha gjort mer på korten, på huset vi ska flytta in i... Till slut så läste jag i en scraptidning tills jag blev liiite trött i ögonen. Och så kunde jag äntligen somna... efter 01.00 nån gång. Det var sååå segt att ta mig upp i morse, ville inte alls! Men jag gjorde en latte och gröt, och känner mig relativt pigg iaf.

Nu ska jag snart träffa en PRAO-elev vi ska ha här på jobbet - spännande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emilie! Jag tänkte bara fråga om du har nåt bra tips på ett eller flera öljett verktyg som är bra?

Wildärtan sa...

Jajamän Emma; jag använder en "silent setter" som finns att kpa på flera olika internetbutiker. Fördelen med den är att den är tyst, man behöver ingen hammare och väcker hela huset när man scrappar på natten. Nej - denna är tyst och effektiv, hörs typ inget alls! Den rekommenderar jag till dig. Fast jag har ju inte erfarenhet av en massa andra verktyg, det kan ju finnas annat som oxå är bra. Däremot gillar jag inte när det bankar av en hammare, för det kan som sagt hålla ett hus vaket...