fredag 17 oktober 2008

Hemma igen

Så är jag hemma igen, lite trött. Det var ju lika bra jag tog ledigt idag, annars hade jag väl ändå vart hemma från jobbet pga förkylning. Har varit så hurven (frusen) i Rusele, och det har varit ovanligt kallt där, endast 21 grader inomhus. Mamma brukar ju vilja ha minst 23, förr iaf. Men nog har vi väl 21 grader här hemma oxå, så... jag är nog lite ur slag, tror jag. Nu har jag precis gjort mig en kopp varmt apelsinvatten - färsk apelsinklyfta i kokhett vatten. Gott!

Hur som helst så har vi varit i Lycksele idag en sväng, mamma behövde handla inför helgen, så vi följde ju med. Jag har varit inne på Thuja, en söt lite affär som tyvärr har konkat och har utförsäljning nu. Hittade så fina saker. Och så gillar jag ju blommaffärn mitt emot gammDomus, så där köpte jag faktiskt en fejkorkidée. Jag kan ju inte hålla liv i sådana, å den här tänkte jag ha på toaletten. Vill ju ha lite snyggt där med! Den är så häligt mörkröd:-) Och så hittade jag en så snygg Välkommenskylt där oxå.

Det är kul att träffa syskonbarnen, det blir ju alldeles för sällan! Systerbarnen bor ju typ 120 mil härifrån, så det är inte tvärgjort att ses, direkt. Och så har jag påbörjat en bok som jag lånade av Stephan när vi var där i september; "Omvänd" av Göran Skytte. Jag har läst över halva boken nu på ett dygn, och den är väldigt intressant. Jag vill läsa mer och mer av den, så den läser jag ju ut under helgen.

Nä, nu ska jag få nåt gjort fram till 20.00 då det är CSI.
På återhörande!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stämpeln med sköldpaddor som du undrade om är såklart en Rachelle Anne Miller och finns SÅKLART att köpa hos Brunkullan! *flinar brett*

Carola sa...

Idag hämtade jag ut min vinst! Jisses så mycket grejer!!! Åh hur snyggt som helst. Tack så innerligt mycket snälla du. *superglad*

Och det dära vintagekortet här nedan tycker jag är görläckert.

Kram på dej

AKO sa...

Hej!

Hoppas att du kryar på dig!

Jag har gjort ett blogginlägg om konserten om du vill läsa. Om du råkar veta vad musikerna på bilderna heter får du gärna berätta det. :)