lördag 8 november 2008

Vilket Hallelujah moment/Such a hallelujah moment

Denna dag har jag mest bara gruvat inför sjungningen vi hade i Grundfors ikväll. Jag skulle spela piano, jag har ju sluppit det i 2 år ungefär, så jag behövde öva. Och så har jag haft en sån där föreställning om: ifall jag inte har så mycket geist just nu så gäller det för alla andra i Creo oxå. Det kallas att man generaliserar och tror sig vara tankeläsare.

Jag måste bara säga att denna sjungning är bland det allra bästa vi gjort. Någonsin. De flesta stämmor satt bra, men - vi sjöng våra sånger som lovsånger och det var så härlig anda på musikcaféet! Vi kanske sätter igång igen efter jul:-) Vi har då fått en förfrågan ikväll om vi ska sjunga på påsk:-D

Today I mostly have been worrying for the music café in what Creo (my choir) should participate. I had to play the piano, and I haven't been forced to do that for 2 years, so I needed som practise. And I have had this delusion that: If I don't have the "geist" - then it's the same way for the others in Creo.

I have to say that this performance we made tonight was the best performance we ever have made. Most of the parts went really well - but we sang our songs like worship songs - and the spirit in the music cafe was that extra something!! Maybe we start over after christmas:-) Tonight we had one query if we're able to sing at easter:-D

5 kommentarer:

Anna sa...

Härligt! =)

Anonym sa...

Så härligt!! Ni var så duktiga i kyrkan på konserten för Världens barn. Blev helt såld :)

Anonym sa...

Synd att ni sjunger så långt bort.

Synd att ni sjunger så långt bort...

Kul att du lade in en bild på Pavarotti. Frid över honom! När han sjunger Ave Maria så reser sig nackhåren: http://www.youtube.com/watch?v=bPvAQxZsgpQ

Camillha sa...

Har du inget prov på sångerna du kan lägga ut här???

Tefe sa...

Va kul att de gick bra för er! =)

Vissa gånger skulle man vilja vara hemma igen. ;P

Hade gott så hörs vi!
Kram