måndag 24 november 2008

Ledig från internet och flyttning

I helgen har jag faktiskt inte varit ute på internet sen i fredags kl 21.00 då jag gick hem från min svägerska. Otroligt! Då var det ju desto roligare att nu på morgonen (ser ni hur astidigt det är??????) att ha 13 mail och typ 7 kommentarer till bloggen som väntar!

I fredags körde vi ett lass med ved och så packade vi bilen (vi fick låna en kompis bil som är stor som ett as) full med kartonger och körde till vårt nya plejs. Och i lördags packade vi ett par timmar, sen kom två kompiar och hjälpte oss köra ett par lass. TACK SNÄLLA NI!!! Det var ganska skönt att bara beställa mat den kvällen och se en film med de 2 vännerna - nåt mer orkade vi inte! Jag tror jag gick och lade mig redan kl 23.00:-s Igår gick jag upp kl 9.00 - jag var tvungen att stiga upp av värken i kroppen. Hittade inget bra liggläge.. Jag gjorde färdigt ett av mina projekt för skyltsöndagen, så det var ju grejt! Och vi gick på förmiddagsgudstjänst, men kom en halvtimme för sent - vi var inte så piggelina helt enkelt! Men vad bra att vi gick (jag tyckte det var pinsamt att komma SÅ sent, en kvart är väl mer ok...) för det var en riktigt bra predikan. Tack Therese för det!

Det har snöat lite hela helgen, så jag känner ju hur jag laddar för skotersäsongen!!:-D Vår nya granne (ja, ja, om en vecka, då!) var då ute i fredags och körde...

Och så har jag fått en award av goa Kamilla - tusen tack kompis!! Jag ler så soligt denna tidiga arlatimma!
Reglerna är sådana:
1. Den nominerade får lägga upp bilden på hans/hennes blogg.
2. Länka till personen du fick den ifrån.
3. Nominera minst 5 st andra.
4. Länka till dem i inlägget.
5. Lämna ett meddelande på den nominerades blogg.
Jag har nominerat följande utan nån rangordning:

* Tillbax till Kamilla - direkt!
* NetteR för den inspiration och värme hon ger till oss andra i cyberspace
* Norska Camilla som alltid har nåt snyggt att bjuda på
* Engelskan Ann för hennes uppmuntran och inspiration i kortmakeri
* Anna-Maria för hennes skapande av både LOer och kortmakeri - grymt snyggt!

Ha en bra dag och en fantastisk vecka!!

This weekend I haven’t been surfing at internet since Friday night at 21.00 when I went home from my sister in law. Amazing! Then i t was so much fun to find 13 mail and 7 comments at the blog this morning (do you see that it is really early!).

At friday we drove a load of wood and several boxes in the car (vi borrowed a huge car from a friend) to our new home. And at Saturday we packed stuff for 2 hours, and then moved it with some help from a couple of friends. THANK YOU SOOO MUCH!!! It was really nice to just order some food and watch a movie with the 2 friends that night – we didn’t have strength to do anything at all! I think I went for my bed at 23.00 :-O Yesterday I got up at 9.00, couldnt stay in bed according to the ache in my bodyL But I finished one of my projects for next Sunday when I have a chance to demonstrate scrapbooking/cardmaking. We wentr for Sunday service at church too – thank God (and Jonas) that we did it (I thought it was a liiiittle too late to come 30 minuters late…) ’cuse it was a really great sermon by Therese – thank you T!!

It has snowed a little every day this weekend so I prepare ( in a good way) for the snow scooter season!!!! Our new neighbour (well, in a week!) was driving his snow scooter at friday night…

And I have got an award of my friend Kamilla – thank you so much my friend! I’m smiling so sunny this early morning:-D
The Rules are :
1. The winner may put the logo on their blog.
2. Put a link to the person who sent you the award.
3. Nominate 5 blogs.
4. Put links to their blogs.
5. Leave a message for your nominees.

• Back to Kamilla immediatly
NetteR for her inspiration and warm kindly mind towards all of us in cyber space
• Norwegian Camilla that always has something ”goody” in her blog
• British Ann for her encourage to me and her inspiring cards
Anna-Maria for her cretive Los and cardmaking – sooo beautiful!


Have a great day and a fantastic week!!

4 kommentarer:

Els G. sa...

Wow, looks like you've worked real hard this weekend!
Congratulations on your award!
Els
x

Anonym sa...

Jo jag tror nog att du behöver ta en paus i packandet med lite julstök. Det ger energi =)

eviledna sa...

OOOooo three treats in one day, two awards and have you seen Malin (Boop) has posted some new cards.
Christmas really has come early. THANK YOU so much for the lovely award, you are too too kind.
Take care & keep smiling
Ann x

Vixen sa...

Tack för awarden! :)
Har en utmanign till dig i min blogg...
*kram*