tisdag 11 november 2008

KIF månadsutmaning / CIF monthly challenge

Du kommer väl ihåg vår månadsutmaning, sponsrad av Scrapparazzi? Temat är egengjorda dekorationer, och teamet på Kort i fokus har gnuggat sina geniknölar på olika sätt. Mitt kort gjorde jag så här: Jag tänkte att jag skulle använda nån av alla dessa metalltrådar jag samlat på mig. Jag gjorde ett par cirklar med QK, stansade hål och började sy. Det är inte så lätt med metalltråd, men med lite tålamod och fast hand så funkar det biggrin Jag har inte sett denna variant nånstans, den bara "blev". Annars har jag använt mycket stämplar på kortet i övrigt, rivit kanter, ruggat, chalkat och inkat.
You remember our monthly challenge at CIF, don't you, sponsored by Scrapparazzi. The theme is to use decorations that you have made by your own, and the design team has made it in different ways. I created my card like this: I wanted to use some of all the metal thread that I have but seldom use. I cut out some circles with Qk, punched holes and started to sew. It's not that easy with metal thread, but with a lot of patience and firm hand it work out biggrin I haven't seen this thing anywhere, it just "became". I also have used a lot of stamps on the card, scratched edges, chalking and inking.

7 kommentarer:

Tefe sa...

Tack för tipset ang blogg-bakgrund! =)

Nu har jag lekt lite med html-koden och hittat nån slags bakgrund så nu känner jag att ja börja komma nån vart. ;P

Synd att den bakgrund jag först hittade inte stödde 3 kolumner. Men man kanske lyckas hitta nån annan bra tillslut.

Hade gott!
Kram

Paula sa...

Hej!
Tack för den trevliga kommentaren på scrapiz. Snygga saker du gör tycker jag. Gillade verkligen den egengjorda dekorationen. Om jag förstod det rätt så är du med i en kyrka, kul tycker jag för det är jag också. Jag är med i Pingstkyrkan i Söderköping.

Ha det bra!

Kram Paula

Anonym sa...

Riktigt snyggt kort. Gillar verkligen vintagestilen men jag har själv svårt att få till det.

Tack för gratulationerna.

Monica

bitte71 sa...

Vilket underbart kort: gillade verkligen den hemmagjorda dekorationen *antecknar* Så snyggt med lite vintagestuk på det hela.
Och Whiff Of joystämpeln på ett av de andra korten är ju helt ljuvlig!

Katie sa...

This is very beautiful. The colours are lovely

Katie
x

Joel & Johanna sa...

Hur fint som helst mvh Johanna

Joel & Johanna sa...

Hur fint som helst. Mvh Johanna