måndag 10 november 2008

Kort i fokus / Cards in focus

Nu är det min vecka att DT:a lite extra på Kort i fokus:-) Idag är det cardjack som gäller, och det betyder att man ska härma ett befintligt kort. Kika in så får ni se vilket kort vi cardjackat *svengelska, jag vet* Här har jag använt mig av ett höstigt motiv från house mouse, sedan jag målat motivet fann jag även ett papper där färgerna går igen. Blommorna är mistade med koppar och lite chalkade. Alla kanter är rivna eller skrapade med edge scraper och sedan chalkade. Detta kort fick min systerson som fyllde år förra veckan.
This week it's my week that I have prepared for the DT-commision at Cards in focus:-) Today it's cardjack that's in focus. Take a look to see the original card that we have cardjacked. I have create an autumn feeling from House mouse at my card. After I coloured the motive I found a patterned paper with similar colours! The flowers got glimmer mist copper and chalked. All the edges are scratched with edge scraper and then chalked. The lyrics says: "O'hoj you landlabber. Where's the cake?" This card is made with a thought for my nephew that had birthday last week.

Inga kommentarer: