söndag 14 juni 2009

Jag presenterar stolt....

... min vän Emmas alster! Emma har ingen egen blogg, och jag tycker att det är trist om inte alla ni får se det vackra hon gjort! Here we go:


Kortet är ett "snabbkort", gjort på 40-45 minuter. Hon har ändå hunnit skrapa kanterna, chalka, knorra till en rosstjälk, inka rosen... Jag är imponerad! Jag ska nog börja göra som Emma - tänka mindre och göra mer!



Till asken har Emma använt den lilla top scoren för askar och kort. Ljuvlig färgkombination!!!

Tack Emma för att jag fick visa upp detta!

32 kommentarer:

Fia sa...

Men OJ vad underbara alster du skapar!!

Du använder jättefina färger!

Kram, Fia

Cecilia sa...

Underbart vackert kort. Asken är lika fin den. . Hon borde definitivt skaffa sig en blogg och visa upp det hon gör. /Kramar Cecilia

elsamaja sa...

Vilka underbara färger, och vilken kul ide att knoora till rosstjälken så där, den iden snor jag jag av.
Supersöt ask, i ljuvliga färger.

Fixa en egen blogg, så att jag kan få se mer av vad du gör, för det här gav mersmak.

molla sa...

Jättefina saker, fina färgkombonationer och lagom mycket. MKT FINT!!!

Uzaan sa...

Vilka fina saker du har gjort! Sådan harmoni i dem.

Sanna F sa...

Vekrligen super vackert kort! Gillar texten massor

Sanna F sa...

pst jag glömde att skriva att asken är väldigt fin den med!!!

BellaMio sa...

Så fina alster! Gillar både kortet och asken massor! Se till att hon skaffar sig en egen blogg så vi får se mer :)

Cina99 sa...

Härliga färger på kortet :) och jag blir så impad av folk som kan skapa kort så snabbt! För mig tar det alldeles för lång tid...
Asken föll jag för med en gång!! Underbar!

Scraptroll sa...

Oj! Jag bara föll totalt för kortet. Vilken härlig kombination av dekorationer och färger :-D

Yvonne sa...

SUPERFINT!

MammaP sa...

Liftvarning på kortet....supersnyggt! ;o) Här kommer en utmaning: Jag har inte heller någon blogg, ska vi se vem som hinner fixa en först?
Kram Pernilla

Lena sa...

Kära nån vilka fina alster. Gillar både kortet och asken i sina fina färger och dekorationer massor. Superfint. Kram Lena

Anonym sa...

snyggt o härliga färger,knorren på blomman skulle jag vilja ha en beskrivning sav hur det är gjort.
Impad är jag och säger bara...
SKAFFA HENNE EN BLOGG:::NU

Puck/stämpelboden

Mrs X sa...

Jättefina alster! Synd att hon inte har en egen blogg, jag skulle vilja se mer! Och vad duktig hon är som kan scrappa så fint på så kort tid, själv är jag jättelångsam...

MissMian sa...

Så fin ask! Och kortet är verkligen snyggt, brafärgval!

zαnуα ♥ sa...

WOW Emma!! Du är ju superduktig! Vilka underbara alster du skapat - nu är det absolut dags att du skaffar dig en egen blogg! :D
*kramar*

Zanya

eviledna sa...

WOW, I think Emma should get herself a blog, she shouldn't hide her talent away. And I'm jealous that she can make such a beautiful card in such a short time. I think I'll have to follow her way of card making too, stop thinking and just do it.
Take care & keep smiling
Ann x
PS. LOVE Cecilia's Marlene Dietrich image :O)

Karolina/karehed sa...

Emma, dina alster är jättefina. Skulle vara kul att se mer. Skaffa en blogg och visa oss! :)

Erica sa...

Wow! Helt underbara!

Anonym sa...

Jag blev helt såld på den vackra fjärilen på den fina asken. Är den stämplad?? Jag tycker du gör väldigt fina saker och du borde verkligen skaffa dig en blogg, så man kan titta mer på vad du gör. Kram...tyrasmatte.

Cath. sa...

Underbart kort och så fina färger! Asken var så söt... Du får hälsa din vän Emma att hon skaffar en egen blogg så vi får se mera...
Kram!

Lotta sa...

Shit vilka fina alster....bara äääälskar asken, tokfin!!

Henrietta sa...

Här fanns det mycket fint att titta på! Små rosorna är så fina och gör så mkt för ett kort!!

Camilla sa...

Vilka fina saker Emma gör!
Säg åt henne att fixa en egen blogg så får man chansen att se annat hon gör!

Gillar verkligen allt på både kort o ask!

Ha det gött

Kram Camilla Millas

Alexandra Lindgren sa...

Vilka fina alster!
Jag gillade verkligen "knorren" hon gjort av stjälken. En smart idé som jag inte har tänkt på tidigare. Tack för inspirationen!

Marja sa...

Ohh så nice gillar färgställningarna på både asken och kortet, helt i min smak!

KAnske dags att visa sina saker på egen blogg ;-)) det är de värda

Kram Marja

Carola sa...

Så snygga alster! Emma måste skaffa sig en egen blogg nu så vi får njuta av fler vackra saker.

Laila sa...

Jag tycker det är så fint just för att det är enkelt!
Du har verkligen öga för färger!

Jag håller med dom andra... Skaffa en blogg/hemsida och visa upp alla dina alster.
För du kan! ♥

bitte71 sa...

WOW, så vackert! Idéen med rosenstjälken var ju toppen *antecknar*! Du måste skaffa en egen blogg så vi får se mer!!!Det är superlätt med blogger!

Lena B E sa...

Oh sååå vackert!! Båda alstren är i så härliga färger!! Älskar asken. Klart hon ska skaffa en blogg. Kramar från Lena

Kamilla sa...

OOoooh Så sagolikt vackra alster du har gjort!!!
Skaffa dig en blogg ;) säger jag med, det är en superbra sak och så får man massor med underbara bloggvänner :D
Kram kram