måndag 1 juni 2009

Helgen (OBS - långt inlägg!)

Wow - förra veckan skrev jag inget personligt alls på bloggen. Så kan det gå! Grejen är nog att jag var så väldans trött förra veckan. Och veckan före det. Och veckan före det... Hoppas det vänder snart - sommaren är ju ändå här nu!! Och då vill jag va piggelin:-)

I helgen har Storuman Gospel varit på turné till Skellefteå och Umeå. I lördags morse vaknade jag tidigt (av klockan), jag hade ett kort att göra och så tänkte jag va ute en stund i det vackra vädret. Kortet hann jag med, men jag sabbade tyvärr det där med att hinna va ute en stund. Så jag var på lite dåligt humör då vi skulle ta oss iväg mitt på da'n. Väl i Ske-å styrde vi kosan direkt till Jula där Jonas köpte en grill han spanat in och sen for vi ut på stan och jag köpte nästan 7 hg espressopulver! Jag glömde ju 5 hg espresso på stan förra helgen, så... Nå, i förmiddags så provade jag iaf brasseespresso, och det var ju ok! Jag har kört hårt med italienskt föut, men nu har jag gått wild and crazy;-)

Nå, lördag igen: vi åt tillsammans (kören alltså) och så var det sound check på det, och kl 18.00 började "konserten". Och de kom väl ungefär 50 st, eller så... Men vi gav järnet och det gick toppenbra för både kör, solister, körledare och musiker! Och det var varmt...... Efter fikat så åkte vi till en fd jobbarkompis till Jonas och sen styrde vi mot Dalkarlså fhsk där vi skulle sova. Jag och M tänkte ju ta en bastu, men jag såg inte att man skulle sätta igång själva bastuaggregatet oxå, så i början satt vi där med kläderna på:-D Jag är ju inget bastufreak och jag blev onekligen trött av det oxå (det var ju mitt uppsåt från början) så jag gav väl upp efter kanske 40 minuter.

På söndagen så packade vi ihop, åt frukost och for från Dallas kring 9-tiden mot Umeå. På mötet var det nästan fullsatt, i stora salen iaf. Och jag blev smånervös eftersom jag känner igen så många. Men det gick ju bra med och för alla nu oxå. Det var varmare än gårkvällen, så jag trodde jag skulle få värmeslag! Vi öste på och fick sjunga hur mycket som helst, det var bara avbrott för predikan och nattvard, nästan. Och vilken respons - såååå roligt när folk sjunger med, klappar i händerna eller bara sluter sina ögon och ser ut som att de njuter!:-)

Efter mötet hann jag prata med flera gamla kompisar och så fixade vi morsdagspresent innan vi åkte till Rusele för middag med päronen. Min kusin var där oxå - jättekul! Vi hade en mycket trevlig middag m efterrätt och så åkte vi hem. Jonas åkte för att gratta en kompis som fyllt år, och jag gjorde i ordning lite mat inför idag och gick sen isäng. Jag var superdupertrött!

Idag när jag vaknade kändes det helt "orätt" att stiga upp. Flera har ju varit förkylda under helgen och jag fick nog en släng av det till sist. Dessutom har jag velat gå under jorden av andra orsaker idag, men det är ju lika bra att få "svi åv" allt på en gång! Nu ska jag gå och ta fram lite bär ur frysen - för jag tänker fira lite! Vi vägde och mätte oss i morse, och dieten funkar! För min del så vägrar ju vågen vara på min sida, men måttbandet talar sitt tydliga språk! Så det blir ju lite grädde och bär ikväll, tänker jag:-) Och en prommis med Tiger!

Tjing!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra du har hatt en hyggelig helg! Lykke til med dietten - godt å kose seg innimellom også *koser meg litt for mye om dagen*

Evelina sa...

Huvva, diet! :O

Du, är det nåt vajsing med Pyssellyckans sida idag? Kommer inte in och har akut behov av studentpapper! ;)

Lena B E sa...

Jag har något till dig i min blogg!
Ha det så skönt i sommarvärmen och sköt om dig.
Kramar från Lena