söndag 14 juni 2009

Australientankar...

Om en vecka så flyger från Arlanda mot Cairns via London-Melbourne-Brisbane. Fick tanken att jag kanske skulle kolla upp hur vi ska bo egentligen - vi fick ju ett paketpris med flyg och boende otroligt billigt via MyPlanet. Och det ser då väldigt tjusigt ut! Dock är nog rummen inredda på 80-talet, men det kanske jag överlever... Vi har tänkt börja packa och boka lite grejer nu - t.ex. flyget Brisbane-Cairns börjar ju va dags!

Häromkvällen låg jag och läste i vår Australienbok om diverse giftiga djur som finns, och det är väl en grej jag faktiskt hurves lite inför. Vore riktigt onajs att hitta en brunorm eller annat äckligt bakom kylskåpet, toalettstolen mm. Men säg inget till mamma! Hon oroar sig nog ändå! Och de flesta i Australien överlever ju faktiskt år efter år... Och vi bor ganska nära sjukhuset som har massor av serum - så det är lugnt! Man kan ju se det som en otrolig upplevelse om man blir biten av nåt giftigt! Fast det är lite trist att slösa tid på det när vi bara ska va där 2 veckor... så ni kan väl be och hålla tummarna för att vi slipper, va??

Den här helgen blev ju inte alls så scrappig som jag hade tänkt. Jag har haft ett beställningskort att göra och sånt är alltid svårare än man först tror, tycker jag. Den önskade färgen vinröd är ju som handen i handsken, jag har allt möjligt i vinrött! Ändå låser det sig litegrann och blir psykologiskt svårt. Jag har iaf knåpat ihop ett som jag hoppas är till belåtenhet. Det har regnat nästan hela dagen så jag har suttit inne. Och jag har huvudvärk därav... Tiger fick va ute då det var uppehåll säkert en timme, men han sa tydligt till då det började hällregna igen!

Igår kväll var Storuman Gospel och sjöng på AA:s konvent som de har den här helgen varje år sen 5 år tillbax. Det var lite tungt att åka dit, jag var inte så laddad. Men jag tror att om det är några som behöver höra oss sjunga så är det dem, och vi har varit önskade! För Storuman Gosepl har sjungit alla 5 åren på begäran - inte illa va?? Men det blev ju inget scrappat igår sen Jonas kom hem från jobbet. Det är ju sjysst om man umgås med sin make de typ 3 timmar man får se honom på hans arbetarlördag, eller hur?

4 kommentarer:

Emma sa...

Du glömde nog skriva att ni ska hålla er undan "svininfluensan" också;). Kom inte hem med den tack;)

/Emma

Wildärtan sa...

Nej visst ja!! Vi får tänka på det:-) Men jag vet ju vars jag ska vända mig ifall jag blir drabbad!!:-P

Lotta sa...

Gud vad härligt det ser uuuut!! Fast jag med min enorma fobi för kryp och annat äckligt levande små kräk....nä, det är nog inget land för mig. Jag är ju livrädd för en myra här.....men det ser ju inte helt fel ut annars.
Hoppas ni får det underbart!!

Lena B E sa...

Vilka underbara foton du lagt ut!! Ska bli kul när du kommer hem och visar oss alla foton du tagit och berättar om allt ni upplevt! ;)
Ha en underbar semester! :)
Kramar från Lena