onsdag 24 juni 2009

Framme!

Hej pa er! Nu ar vi framme och har bott forsta natten pa lagenhetshotellet i Cairns i Australien. Resan ner gick ratt sa bra, bara nagra smaspannande stunder med olika stavnngar pa mitt efternamn, och da ar det visst svart att bara slappa igenom mig Na, jag ar da har nu! Vi har val c:a 27 grader har, sa vi frys da int!! Imorse vaknade jag tidigt. Kanske for att jag lade mig riktigt tidigt, var helt slut efter allt resande. Jonas kunde inte heller sova vid 5-tiden sa vi steg upp, gjorde mycket till frukost och gav oss sen ut pa Esplanaden, en gangvag langs efter havet. Vi for val c:a 6.00 och det var kanske 15 grader varmt eller sa - precis lagomt varmt och frisk luft! Jag var somnlos stor del av natten eftersom det ar ganska varmt har och mycket konstiga djur som lever om nattetid. Och sa borjade jag tanka pa ormarna och spindlarna en stund, men slog bort det!

Vi har sett otroligt stooora batar i marinan, helt otroligt att privatpersoner ager sana! Nu har vi precis bokat dykresan, aker ivag pa det imorrn i 4 dagar, sa da blir vi ju ratt sa aterhallsam med info nagra dagar. Men vi lar bubbla pa efterat, sa det jamnar nog ut sig i ungdomsvarlden, som en kompis brukar saga!! Jonas har aven bokat in sig pa en fiskeresa dagen efter dykresan, sa da ska jag val shoppa, kanske ;-)

Det finns jattemycket frasigt man kan roa sig med har, sa vi ska forsoka boka in oss pa allt mojligt skoj. Sola kan vi ju gora hemma i Barsele, sa att saga. Na, nu ska jag ut a kolla in om det finns nana baddrakt nanstans! Och en hatt eller keps... Vi har da kopt oss solskyddscreme, som vi hoppas ska hjalpa nat. Vore trist att behova va inomhus under dykturen, sa att saga!! Ha det gott i sommarvarmen hemma, vi kommer ju snart hem och ska sola pa playa del Barsele:-D

1 kommentar:

annkan sa...

Nämen hejsan!
Så trevligt att se att ni är på plats! :-)

Låter som en helt underbar bröllopsresa- väl värd att vänta lite på kanske..? ;-)

Hoppas ni får det alldeles fantastiskt, superduperkul och massor med finfina bilder att scrappa om längre fram i vinter.

Kram A -nu med blogg.;-)