fredag 22 maj 2009

Vilken dag!

Jag har haft sån produktiv dag när det gäller kortmakeri.. Jag har tidigare i vår tagit på mig att skriva en artikel om en sak som jag sen ångrat bittert att jag lovat - eftersom jag inte håller på med just det numera! Men idag satte jag mig och blev till slut så nöjd att jag tom. fotade hela processen... innan middagen! Så det kommer snart i en blogg nära dig;-) Dessutom har jag gjort ett kort till den artikeln, så jag är sååå übernöjd med kvällen! Det kommer ju oxå snart i en blogg nära dig:-)

Annars så har jag ju som sagt fått i mig lite mat idag. Alla Hägglundarna är hemma i helgen, så vi har grillat på Näset. Så gott *slurp* Jag och Jonas höll oss till vår lchf och gjorde omelett med sparrisstuvning och frestade resten av Hägglunds:-) Men det var första gången jag gjort i ordning färsk sparris, och nu har jag ju lärt mig att man kan koka toppen på typ 5-7 minuter och resten i säkert en kvart...

Imorgon bär det av till Övik på morgonen eftersom det är konsert med Michael W Smith på kvällen. Jag ska se om jag hittar nåt jeansaktigt i blått, Storuman gospel har ju krav när de ska ut och sjunga;-) Jaja, jag ska iaf även träffa en kompis som jag inte träffat på kanske 12-13 år eller så... Vi hade det grejt i charkdisken på ICA long time ago - ska bli så kul att träffa henne!

2 kommentarer:

Kamilla sa...

Smaaaaarrigt :D
Och jag kikar in då i bloggen nära mig snart igen :D
Kram kram hälsar en grillavis C ;)

DesignAnnique sa...

Färsk sparris gör man så här med; bryt av den träiga delen i nederkanten, om det finns någon. Släng ner i kokande, lättsaltat vatten och koka i 1 (EN!) minut. Ta upp och spola med KALLT vatten. Smält smör i en stekpanna och bryn sparrisen runt om, tar typ 5 minuter eller något sånt, det ska bli lagom brunt på sparrisstjälkarna... Om man vill kan man steka bacon till/med, så får man med det fettet också :)Supermumsigt och en av våra nya stapelrätter hemma...

(Ja, jag kör GI också...:))