torsdag 7 maj 2009

Student med Maja design

Här har jag scrappat en vacker ung kvinna som tog studenten förra året. Jag gjorde LOen ganska enkel eftersom jag använt ett mönstrat papper om bas, och då behövs väl inte så mycket dekorationer...
.. Men jag tog fasta på att hon har mest gula rosor runt sin studenthals, så det är det jag dekorerat med i tre olika grupper, samt löv och rosorna är lite sticklade. Papperna är från Maja design och hter "Student" och "Studentfest". Den fina Studentstämpeln från Inkido passar ju utmärkt, så jag har alltså även använt gul cardstock (bazzill) för stämpeln och som fotomattor. Och alla kanter är ju uppenbarligen chalkade med creamy brown, chestnut roan och lite dark brown.

Idag skiner iaf solen och det är riktigt skönt! Och jag som har klätt på mig halvvarmt eftersom vi hade 0-gradigt imorse.. Nå, jag klarar mig:-)

6 kommentarer:

Oskar sa...

Fast nu är det ju så att bara för att man vill gå på systemet så behöver man ju inte hinka i sig dricka ;-) Men du har självklart rätt! Därför jag skrev att det var vad jag såg fram emot :)

Ha en bra dag du med och tack så mycket för gratulationen!

(Favvis)Maria sa...

Snygg LO!

Anette sa...

En jättelyckad LO tycker jag. Pappret från Maja Design är ju helt underbart.

Angående den gröna väskan så är den helt LOVELY! Älskar den. Är helt förundrad över hur mycket den faktiskt rymmer. Plockar i mer och mer grejer hela tiden och har ändå en massa plats kvar. Klart värd pengarna...

Ha det bra!

Kram

AKO sa...

Alltså, för oss ej insatta låter ju era scrapparbeskrivningar som...tja...rena grekiskan. :) Eftersom det finns en bild till kan man iofs gissa sig till en hel del, men jag skulle aldrig kunna använda mig av termerna och få det rätt. Men som sagt var, resultatet blir ju fint hur du nu än bär dig åt för att komma dit. *L*

Anonym sa...

Lekker! Noen av de arka fra Maja design må nok komme hjem til meg også - mye fint der altså!

Lena B E sa...

Oh så vacker din blogg är nu!!! Nystilad och fin som den är.
Superfin Lo!! Så vacker!! Du lyckas alltid få till det så jättebra!! Helt underbara rosor & papper. Jag har också beställt lite Maja design från Anna, det kommer nog efter helgen, längtar!
Låter helt underbart med Australien, så otroligt vacker bild du lagt ut här!! Ni får ha det så underbart härligt när ni åker dit!! Trevlig semester, lååångt i förskott!! ;) Kramar från Lena