söndag 10 maj 2009

Helgen

Inför lördag-söndag så hade jag sammanställt en diger lista på saker att göra, men det var ju ändå saker jag hade glömt skriva upp på listan, förstås. Men jag bakade 1 l. kardemummabullar, småplockade lite här och var, och så kom vi på att vi skulle premiärgrilla, så då var det raskt nersölat i köket igen. Men oooh så gott det är när man gör sina egna röror! Vi ska försöka äta enligt lchf-metoden och se hur vi mår på det, så vi åt inga kolhydrater! Då, alltså... för vi fick ju besök och då bjöd vi ju på nybakta bullar... och det är klart att eftermiddagsfikat på lördagen oxå bestod i nybakad bulle - så klart! Men vi ska försöka dra ner på det iaf.

Jag satt i scrapparhörnan sent på kvällen och grejade lite, men jag gick i säng för tidigt, för jag var inte riktigt trött, så jag låg och snurrade länge innan jag somnade. På söndagen stannade jag hemma från Gudstjänsten, övade lite piano och sjöng upp inför kvällen. Det började störthagla ute så Tiger började ju yla - klart han fick komma in:-) På eftermiddagen när Jonas kom hem så grejade vi lite utomhus (det var ju fint igen).

Middagen visade sig vara oklar när vi skulle äta, och i och med att vi hade satsat på kyckling och var lite sent ute så tvärrejsade vi in till Sibylla och tog hämtmat som vi snabbåt på Filadelfia. För på kvällen så anordnade Creo (en liten kör) en nostalgiafton som gått under arbetsnamnet "Sjung en sång om du minns han" (den). Vi har under våren kommit på olika sånger från vår uppväxt som vi letat upp körarr på och nu framfört. Det var faktiskt fler än väntat (enligt mina förväntningar) där och många sjöng med - precis som vi hade tänkt. Vi hade text på väggen så att alla skulle ha möjlighet att sjunga och följa med. Det var lyckat, det var bara 1-2 sånger som kändes lite tveksam från vår sida, så de hade vi nog inte hunnit öva tillräckligt mycket på, antar jag.

G'natt!

Jag har inte tagit nåt av fotona.

1 kommentar:

Magnus och Therése Mörtzell sa...

Tackar för en härlig konsert igår kväll. Så här med facit i hand så hade ni ju kunnat haft tillgång till en gitarrist oxå men vad vet man?? Vi hörs o syns ikväll antar jag.