söndag 24 maj 2009

Helgens fröjder

Igår morse spurtade jag och Jonas iväg till Övik. Eller - vi blev ofrivilligt lite fast i Lycksele för länge, för när vi kom till Bålforsen-Betsele så haglade och åskade det så vansinnigt, och det visade sig att blixten slagit ner nånstans så Lycksele var mörklagt. Och vi som skulle tanka... Nåväl, till slut funkade kassorna igen. Jag sprang på stan och letade nåt jeansblått att ha på mig nästa helg, och redan på första affärn så grabbade jag tag i säkert 7 par jeans:-D Jag köpte ett par av dem, jag gillade dem. Då var ju mina ärenden slut, så jag slögick litegrann, men gick till slut till kafé UH där jag skulle träffa min gamla jobbarkompis. Jättekul att träffa henne igen, vi hade inte speciellt svårt (enligt mig...) att ta vid där vi var för kanske 13 år sen eller så. Jag känner mig så gammal när jag skriver så där! Och så åt vi och så var det konsertdags. Nu är jag ju inget Michael W Smith-fan, och jag blev det inte under kvällen heller. Tack och lov så slutade han sjunga till slut;-) Men om jag hade varit ett fan så hade det säkert varit mycket bra!?! Vi kom hem sent inatt, så jag ställde kl på 11.00, faktiskt.

Jahapp, jag vaknade med huvudvärk. När jag skulle sova i bilen så fick jag ont i nacken, så det var väl spänningshuvudvärk. Men med lite Ibumetin och caffe latte så ger sig ju huvudvärken! På eftermiddagen var det fika hos svärfar eftersom alla svägerskor är hemma i helgen. Och så har vi sjungit med Creo i Gunnarn ikväll, och det gick ju riktigt bra! Det är en underbar lokal att sjunga i (på Filadelfia) och så kunde vi sångerna riktigt bra. Och gott fika fick vi efteråt! Ja, jag åt av den goda mjuka kakan... Jag kommer inte riktigt överens med lchf, utan ska kolla in GI lite mer. Vi får väl se hur vi bestämmer oss..

1 kommentar:

Anna sa...

Det låter som en fantastisk helg trots den sena kvällen och huvudvärken som kom därtill.
Kram!!