tisdag 19 maj 2009

Lite pyssel och sånt..

Den här veckan har jag och guben kommit överens om att vi ska fixa en del hemma. Alltså - jag ska inte få scrappa så mycket varje kväll:-s. Men Jonas rymde ikväll, så jag ska sätta mig en stund och göra ett kort till KiF iaf:-D

I lördags så såg jag en sån smart lösning på band- och spetsförvaring och jag fick låna en Qk-die av en kompis. Så jag har stansat miljarder (njae... fult att ljuga....) med pappersbobbiner och så trätt på band, spets, garn och pärlfloss på dem. Det blev ju jättebra! Grejen är bara att jag behöver en till sån där låda, för alla band är inte med där:-)

Jag har ju alldeles för lite i rött - måste åtgärdas!! Men ikväll har jag gått med i en band- och spetsswapp, så då kanske det löser sig;-) Det var längesen jag swappade - jag har inte gjort det sen jul, faktiskt! Det känns kul med band- och spets. Jag gillar det mycket, men jag skulle definitivt kunna bli bättre på att använda det!

Igår var vi ute och fixade i trädgården. Jag har satt ut alla plantor jag satt från frön, och så satte jag rödlök, purjolök, solrosor och ett par Spikklubbor i våra nya pallkragar. Jag ska fixa morötter och sallad oxå vad det lider... Känns så bra att bo här! Dock kändes det inte så bra med alla gigantiska mygg som åt på mig genom kläderna! Jag har massor av myggbett idag.

Nu måste jag snabba mig, det är ju snart NCIS!

Inga kommentarer: