söndag 7 augusti 2011

Söndag i sängen?

Ja, några timmar fick vi ju förvisso, men jag klev upp före 8 imorse eftersom vi skulle sjunga på Gudstjänsten. Så strategin är ju att vi först gör i ordning oss (vi vuxna i familjen) och sen väcks Alva så sent som möjligt. Hon är ju van att sova lite längre... Och hon ville verkligen inte vakna, hon gav upp sovandet först när jag till slut lyfte upp henne. Men efter en stund sken hon ju som en sol - som hon brukar:-)

Sjungandet gick ju hyfsat. Hade lite panik på morgonen eftersom jag insåg att jag glömt bort att öva in en stämma, men... den var inte så svår, så det grejade sig. Sen blev vi bjudna på fika på 2 olika ställen efter Gudstjänsten, så det var verkligen en lyxsöndag!

När jag skulle handla mat så stod jag och inspekterade barnmatsburkarna för att få fler uppslag till vad jag skulle kunna svänga ihop i smakisväg. Fisk och potatis ligger som prio 1, faktiskt, jag råkar ha lite abborrfilé som väl borde gå finfint att laga till åt lilla fröken?

Inga kommentarer: