tisdag 30 augusti 2011

Kycklingtips

Jag har alltid gillat kyckling. När jag var liten och fick välja vad jag skulle få för födelsedagsmiddag så var det alltid kyckling med pommes frites och gräddsås som gällde. Fortfarande är det en storfavorit, och det fina är att man kan variera kyckling så att den smakar så olika, men fortfarande gott!

Tänkte bara ge tips på något som jag och maken verkligen gillar. Jag har alltid förut köpt fryst kyckling, för det är helt enkelt något som jag är uppväxt med. Men sen vi första gången köpte färsk kyckling så är det något som vi alltid ser till att handla då det är lite bättre pris på det. Skillnaden ligger i både storlek och hur mör den färska kycklingen är! Fast vi får å andra sidan tillaga den i nästan 2 timmar, men det tycker vi helt klart att det är värt. För den smälter i munnen... Krydda valfritt, och ös kycklingen efter en timme. Då blir den krispig och underbar!

Inga kommentarer: