måndag 1 augusti 2011

Det där med sömnen

Sommardagarna går och jag måste säga (igen?) att jag är så nöjd med den här sommaren! Jag minns kanske bara de finaste dagarna.. Näe, jag vet att vi haft några dagars regn, och för mig har det varit välkommet. Jag har ännu inte vattnat i mina rabatter en enda gång, så jag har tacksamt tagit emot regnet de få gånger det kommit. Och blommorna lever ännu:-)

Idag har maken börjat jobba igen och jag planerar en tripp till föräldrarna, för vi får va ensamma precis hela dagen/kvällen annars. Är lite roligare med sällskap, och jag tror föräldrarna gillar att umgås med sina barnbarn.

Nu ska jag ju inte klaga på min underbara unge, men nu har hon börjat med nåt nytt sen 4-5 dagar (eller kanske något mer?) tillbaks. Hon sover "bara" 10-11 timmar på natten. Ibland får jag henne att somna om 1.5 timme, men... det kommer nog inte att funka så länge till, antar jag. Nä, jag vet att vi haft det välsignat lugnt med Alva på så många vis, men det har varit skönt att ha ett par morgontimmar för mig själv där jag kunnat gå ut i trädgårn eller hänga tvätt osv. Eller bara sitta och surfa i lugn och ro. För nu sover hon 20-40 minuter var 3:e timme på dagen, så det är inte så mycket tid för att i lugn och ro göra nåt annat, faktiskt. Och så vill hon ha lite mer aktivitet, och det är ju i och för sig roligt:-)

Hon har fortsatt äta sin gröt med liv och lust, och idag SKA jag ta tag i att koka en morot och pröva på henne. Får se hur hon reagerar på den:-)

Nä, nu vill hon nog upp, hon har legat vaken där uppe en stund och jag fick henne inte att somna om. Slut på sötebrödsdagarna? ;-)

Inga kommentarer: