måndag 29 augusti 2011

Helgen

Den här helgen gick ju rätt fort på nåt vis. I lördags hade jag lovat att ha lovsången på en kvällsgudstjänst. Lika bra att passa på när man får chansen, det är tyvärr rätt sällan i vår församling. På dagen så tog jag/vi det väldigt lugnt, och efter gudstjänsten dök vi in till en kompis till maken som fyllde 30. Gott med tårta!

Igår så var vi återigen på gudstjänst. Vi har nämligen haft besök av en pastor som kanske skulle kunna bli en anställd pastor hos oss, och då vill man ju gärna spana in honom och höra vad han har att säga och hur han säger det:-)

På eftermiddagen åkte vi hem till en kompis som fick en flicka för 6 veckor sedan. Så liten och fjäderlätt! Jag vet att jag inte tyckte det då när Alva var så liten, men nu känns det som att man skulle kunna bära på en 4.5 kg:s bebis en hel dag utan att det bekommer mig. Fast... det kan jag nog inte, ändå:-)

Inga kommentarer: