måndag 15 augusti 2011

Helgen

I helgen har vi varit och hälsat på våra systrar. Eller.. först Jonas syster, och sen var jag själv hos min syster. Jag tänkte att vi skulle passa på att va lite föräldraledig ihop (jag och syrran, alltså), den tiden börjar ta slut nu.

I lördags gjorde vi huvudärendet för hela stadsbesöket - vi gästade The Studio. Tyvärr är skivan med alla foton hos min syster, så jag måste vänta med att lägga ut alla fina foton därifrån *grr* Hur som helst så gjorde vi så att jag tog solobilder, Jonas oxå. Och så tog vi foton tillsammans, och så som familj och så jag & Alva och Jonas & Alva. Det enda vi inte gjorde var att Alva fick solofoton, men... hon var inte riktigt i fas för sånt. Vi är så nöjda att det ändå blev så pass många foton med henne ändå! Men vi fick gulla ordentligt, för hon brås nog på mig där - hon gillar inte att va i fokus:-) Vi är supernöjda med de foton vi har valt ut. Jag gillar alla utom ett, men jag övertalades av maken och den där människan på Studion. Det är ju inte så illa! Att jag är nöjd, alltså;-)

I söndags så gick Jonas på Nolia och jag & Alva träffade Kicki. Kicki hade kameran med och tog så fint kort på Alva (se ovan). På söndagskvällen umgicks vi med svägerskan med familj. Oftast när vi är där så har vi så mycket annat för oss så att vi knappt hinner ses mer än till frukosten. Det är ju lite dumt.. Sen var planen att jag skulle skjutsa Jonas till bussen och sen åka till syrran. Men Alva hamnade i det läget att hon var övertrött och inte verkade behöva nån ytterligare stimulering alls, så jag sov kvar en natt till hos svägerskan...

Inga kommentarer: