lördag 6 augusti 2011

Besviken

Hela veckan har jag väntat på att ett visst paket ska komma med posten. Jag har beställt formar för att frysa in smakportioner samt matportioner. Nu är det ju så att posten har konkurrens... men det är väl bara för att konkurrensen är billigast, för konkurrensen, i detta fall Schenker, tycks ju behöva göra sig ett nytt spår varje gång de ska leverera något till Storuman. Samma sak med DHL, och det är sååå irriterande.

Nu tycker nog många att man ju kan frysa in smakisar i iskubsmojjen. Ja, om man har någon. Och så kan man väl klicka ut smakisar på en plåt eller liknande och frysa in... Men jag vill ha mina formar. Hur som helst så måste de bara komma nästa vecka, annars är till och med Schenker historiskt seg. Varför hetsar jag då upp mig över det här? Jag har varit så taggad på att göra en massa olika smakisar, handlade för över en vecka sen för det. Men så denna väntan... Tyvärr så brukar väntan inte vara bra för mig, jag är inte så uthållig.

Nä, över till nåt annat. I veckan har lilla fröken haft ett par oroliga nätter där jag till slut inte orkat leverera nappen, som hon ju är en mästare på att spotta ut. Långt. Så hon har sovit med mig, och det är ju jättemysigt:-) Det har hon ju knappt gjort sen hon var typ 2 månader! Hoppas nästan lite på att det blir mys inatt med:-) Men jag sover helt klart sämre när jag ska dela säng med en liten sjöstjärna...

Apropå sova - en fördel är att sommaren övergått till att ha mörka nätter. Det går ju att SOVA! Och så är det svalt och skönt, endast 17-18 grader i sovrummet istället för 26:-) Nackdel är att det är mycket svårare att hitta en napp i mörkret..

Inga kommentarer: