lördag 14 mars 2009

Vilken härlig dag!

Japp, hittills har dagen varit så där skön som en lördag helst ska va! Imorse var jag på kvinnofrukost på kyrkan och fick höra en del om vad som egentligen är näringsriktigt av det vi stoppar i oss i matväg. Det stämmer inte speciellt mycket med LCHF, men... jag kan hålla med dietisten att man ska ju varken överdriva eller underdriva.

När jag kom hem tvingade jag upp min man som ännu inte visat tecken på att vilja stiga upp för dagen. Men så småningom tog vi oss ut med skoter och vi har kört närmare 5 mil idag - till bortersti Storuman och hem. Vi gjorde ju lite stopp på vägen oxå, så vi var ju borta drygt 2 timmar. Och när vi kom hem så fick vi ju skotta bort all snö som rasat från hustaket. Tjohoo ;-) Men det går ju rätt fort när man är två!

Och så ska vi basta ikväll med vår kompis och nu ska jag strax plantera mina frön. I onsdags kväll (tror jag det var?) så satte jag om alla blommor hemma, och nu är det dags att få igång frösättandet så att jag har nåt till utekrukorna i sommar! Det kan bli melodifestivalen ikväll, om det verkar värt det. Eller så tittar jag på den på datorn, så att säga, och scrappar under tiden. Kan ju va en underbar lösning!

Igår kväll så gjorde jag ett kort som jag blev riktigt nöjd med. Man skulle göra det monokromatiskt och jag har valt svart-vita skalan;-) För man fick faktiskt det! Det är cyber crop på Scrappers och det är så fina skisser och LOer/kort att scraplifta så jag är supertaggad att ägna CCn där lite tid! Och det fina är att den håller på över en vecka - till nästa söndag. Det passar mig ypperligt:-)

Nope - nu väntar fröerna på att få sättas i jorden...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så frø høres bra ut - det tyder på at våren og sommeren er på full fart inn :)
For mye eller for lite er aldri sunt, en middelvei er det beste, men ikke alltid like enkel å finne ;)
Ha en fin søndag!

Lena B E sa...

Jag kan tala om att det går jättebra att sitta i köket också och bara lyssna på "eländet" som är på tv´n. Då kan man ju surfa eller scrappa under tiden. ;) Surfinian är jättevacker!! & dom är ju så tacksamma då dom är så blomvilliga. Massor med kramar från Lena

Hildur sa...

Hej hej! Det var längesen!
Hoppas att allt är bra med dig!
Själv är det bara fint fint!
KRAM Birgitta