tisdag 3 mars 2009

Kort i fokus månadsutmaning!

Denna månad är det Cards of Maria som sponsrar på Kort i fokus, och faktiskt så är det min tur att bli sponsrad denna månad! Vi turas ju om. Så här kommer mitt första bidrag för månaden:

Skissen är underbar att jobba med. Har bytt ut ovalen till ett hjärta där jag stämplat med stämpeln från Cards of Maria. Jag fick underbara röda Primablommor och härligt röda halvpärlor. Till detta har jag valt mörkt röda papper från Kaiser Crafts "Sakura Park"-serie, alla tre mönstrade inslag i kortet är från samma serie. Och så lade jag till ett svart satinband, ett rött sammetsband och en guldhattnål eftersom de röda blommorna har guld i sig. Ett kort till någon färgstark person, kanske?? Jag tänker mig rubriken "Får jag lov...""...att bjuda på middag?" eller nåt liknande.

Och så skissen kanske - snygg va? Skynd till att göra ett bidrag, se mer instruktioner i bloggen!
Recipe:
Rubber stamp: Silhouette couple from Cards of Maria

Patterned paper: Kaiser Craft Sakura Park line

Dies: Nestabilities from Spellbinders

Flowers: Prima

Decorations: Red half pearls, ribbons, hat pin

Chalk: Charcoal
Dye ink: gold and black

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ett riktigt läckrt kort - så dramatiska färgkombinationer!

Kicki sa...

Kanonfint kort!! :-)

eviledna sa...

OH WOW, do I ever like the colours. Red and black, very sophisticated, and that stamp is lovely. Another master piece, but I'm a bit sad :o( No sneek peek :oP
Take care & keep smiling
Ann x

Lena B E sa...

Verkligen läckert kort!! Åh vilka underbara blommor!! Kramar från Lena

Kamilla sa...

OOOh så läckert kort, verkligen supersnyggt!!!
Ps du har en sak att hämta i min blogg ;)

Anonym sa...

Härligt kort! Gillar det lite ruffiga och murriga färgkombon=D

Anonym sa...

Vilket härligt kort