torsdag 1 januari 2009

Nyårslöften 2009 / New years promises 2009

Min förhoppning inför 2009 är alltså denna:
  • Under 2009 vill jag satsa på att göra fler layouter. Flera av dem ska vara faithbooking.
  • Jag vill utvecklas mycket inom scrapbooking och även hålla kurser. Det börjar faktiskt en kurs redan i slutet av januari, och jag hoppas den ska gå bra och att jag får fler kreativa idéer inför den än de jag redan fått.
  • När jag scrappar ska jag först och främst använda mina finaste dekorationer och inte spara dem till sen nån gång... För den layout jag håller på med nu är värd just de finaste dekorationerna, och jag vet aldrig när det senare tillfället dyker upp när jag skulle ha haft just den där saken..
  • Jag vill gå ner en hel del i vikt, och har redan påbörjat min planering för hur det ska gå till. Jag har även vidtalat ett par coacher som vill hjälpa mig med både mental träning inför det och med träning. Det känns bra!!!
  • Jag vill verkligen åka till Stora Barriärrevet och dyka med min man på vår bröllopsresa i juni. Så inför det måste jag handla mindre av sånt som inte är så väsentligt
  • Jag ska ha en scrapparbudget så att jag har bättre koll.
  • Jag vill även köpa hus under detta år, det vore så fantastiskt!! Jag trivs ju bra här, men det är ändå inte vårt så vi kan ju inte göra vad vi vill, direkt. Det är väl den punkt som känns mest osäker under förhoppningarna...
  • During year 2009 I want to create more layouts, not that many cards that I have
    been doing during 2008... Several of the layouts shall be faithbooking.
  • I want to develop a lot in scrapbooking and even have courses.
  • When I scrapbook I shall use my finest decorations and not have them to
    "another time".
  • I want to lose a whole lot weight and I have already planned some of how it
    shall be done. I also have asked two mentors - one for mental training and one
    for the practical part. It feels so good!
  • I really want to go to Great barrier reef in june to dive with my husband and
    our friend.So to make that happen I have to save money and not spend money at things
    that are not necessary. That includes scrapbooking things.. sort of:-)
  • I shall have a small budget for scrapbooking.
  • We even want to buy a house this year, but that's the part in this wishing list
    that's hard for us to be sure of...

Inga kommentarer: