måndag 26 januari 2009

Bittersweet symphony

Jag kom att tänka på denna gamla slagdänga av the verve (utifrån sångtiteln, inte sångtexten) utifrån att jag för det första haft den trevligaste helg på evigheter, sen bröllopet ungefär. Men för det andra så när jag kom hem igår kväll så fick jag telefonsamtal från mamma som berättar att min bäste väns pappa fått en allvarlig stroke. Och vi förstår verkligen ingenting! Men det är ju ofta så, sjukdomar drabbar till synes godtyckligt, och vi som står och ser på får försöka hantera det på bästa sätt. Mina tankar och böner är hos familjen...
Det är inte jag som tagit fotot...

This song came up in my mind, and because of that I have had the most pleasured weekend since my wedding, but when I came home yesterday my mother told me that my best friends father had a really bad stroke. And we really don't get it! But isn't that so - sicknesses hits us arbitrary and we just have to deal with it. My thoughts and my prayers are with the family...
I'm not the photographer...

Inga kommentarer: