söndag 11 januari 2009

2 gulliga damer, gudstjänst och tjäder

2 gulliga damer har tyckt att jag ska ha en utmärkelse. Och det tar jag väl emot?:-) Först är det Lena som gett mig denna:
Till "Este blog" har jag kommit på några fina bloggare förut och den enda jag känner att jag vill ge ännu en är min goda vän Kicki som är så otrolig på att fota!

Och nästa utmärkelse kommer från Pernilla som ger mig denna:
Och den ger jag vidare till alla mina bloggbesökare som kommenterar då och då - det gör mig uppmuntrad och så får jag glädjen att gå in till er och uppmuntra tillbax! Fiffigt, Elin...

Idag var jag mötesledare på gudstjänsten. Gick riktigt bra, nästan hela tiden iaf. Vi hade besök av en gammal skolkompis och hennes man, han provpredikade som det kallas. Det var en riktigt bra predikan, en sån där man blir uppmuntrad av, apropå vissa utmärkelser och så. Och så fick jag lära mig något idag som mötesledare, och det är ju bra och utvecklande! Om man ska se det positivt;-) Innan jag for på mötet så var det kaos i mitt huvud, jag var nog inte riktigt vaken. När Jonas kom hem imorse (han har jobbat natt, inte varit ute å suddat runt;-) så vaknade jag ju till och så slog det mig att jag glömt ringa pianisten och varsko om vilka sånger som ska sjungas. GötaPetter! Jag gillar inte sånt själv, och jag kände mig verkligen som en stor lurk! På morgonsidan har jag drömt om gudstjänsten, det var kaos det med. Det fanns både ett extra lovsångsteam och en kvinna som skulle prata om nåt behjärtansvärt som jag inte visste om där. I drömgudstjänsten alltså. Så jag var beredd på det mesta, trodde jag. Nå - i huvudsak gick det underbart bra. Det fanns en tjock fet röd tråd, allt hörde samman.

Innan gudstjänsten satte jag in en jättetjäder i ugnen som vi åt till middag. Det är premiär för mig att tillaga tjäder, men den blev ok. Smakar ungefär som mammas, och då är det ju bra:-D

Är så trött nu, ska ta det lagom lugnt så att jag kan gå isäng tidigt. Fast... det vore ju kul att scrappa med...;-)

3 kommentarer:

AKO sa...

Tackar så hemskt mycket för utmärkelsen! :) Jag passade på att göra reklam för dina scrapparkonstverk på min sida för du gör ju så mycket som är jättefint! Det låter spännande med vem som var där och provpredikade. Någon jag vet vem det är?

Liza, Pepsikatten sa...

Tjäder! Spännande! Hur tillagar man det igentligen? Aldrig smakat på själv =)

Liza, Pepsikatten sa...

Tack så mkt!
Den jag använde just här var från 7 Gypsies. Jag försöker få tag i så många swirl-clearstamps som möjligt då jag gärna använder det på varje sida. Lixom en del av min stil =)

Intressant med tjäderreceptet... Skulle vara kul att prova någon gång. Måste bara få tag i en fågel oxå =)