onsdag 14 januari 2009

Mer än snuva...

Jaha. Har varit hemma idag å snorat. Måste snyta mig hela tiden. Det blir nog en jobbigare natt inatt än den förra, för då kunde jag ju nästan andas genom näsan iaf.. Har plockat bort alla julgranssaker iaf, men sen har jag nog inte gjort nåt vettigt idag. Men det behöver jag ju inte heller - jag är ju faktiskt sjuk! Så det har varit befogat att slappa.

Har fäst ett par blommor i minialbumet idag, så jag ska väl helt enkelt göra en dubbelsida färdig. Och påbörja en ny. Jag tycker det är jättesvårt att scrappa i så smått format! Att göra ett kort i 15*15 är ju enkelt, men att scrappa en text i samma format - jag har ett mentalt hinder där! Men det kanske tar sig i slutet.

Igår kväll hade vi besök av min gamla gymnasiekompis M med sin man J och barnet E. Underbart att träffa henne igen, vi har inte setts så mycket sen gymnasiet.

Nu ska jag ta två steg till scrapbookhörnan..

Well. I've been at home today 'cause I've catched a cold. I think this night that comes will be tougher than the last night, cause last night I almost could breath through my nose. I have cleared away the christmas tree stuff today, but I haven't done anything else sensible today. But I'm sick, so I'm supposed to "softish" ;-)

I have glued a couple of flowers at the mini album today, so I'm up to finish a double page. And start a new one. I think it's really difficult to scrap so small! To create a card in 15*15 cm is easy, but to scrap in same format - I have a mental obstacle there! But I guess I learn now while I'm doing it.


Yesterday night we had some friends over for dinner - my upper secondary schoolfriend M, her husband J and their kid E. Wonderful to meet her again, we havent had so much contact since we quit school.
Now I'm taking two steps to my scrapbooking corner...

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med om att det är svårt att scrappa i smått format. Har själv hållit på med 10-10 cm men är nu äntligen klar..skönt;)

Ska bli kul att höra vad du tycker:D

Kramar