torsdag 16 april 2009

Rubons i massor och inga "vanliga" dekos! :-o

Japp, nu har jag slagit till och utmanat mig själv:-) Jag har inte använt en enda "tredimensionell" blomma eller andra dekorationer, utan har gjort en platt LO med massor av rubons!!! Det var ju riktigt kul, faktiskt:-) Det gick nästan ett helt rubonspaket:-D Jag har även passat på att prova två av Inkidos vackra stämplar, både “kalender” och “stunder”. Och så de snygga Kaiserpapperna - jag återkommer till dem ideligen, men jag gillar nog allihop faktiskt!

Allt material kommer från Pyssellyckan förutom tårtpapperet och det orangea bandet på mitten.

Materiallista:

Cardstock: Bazzill

Mönstrat papper: Kaiser craft Sweets “sugar cookie” och “raspberry dream”

Stämplar: Inkido “Kalender” och “Stunder” och Primas “Build a swirl”

Rubons: Kaiser craft “White hideaway”

Chalk: Chestnut roan


(¯`'•.¸(¯`'•.¸ ¸.•'´¯)¸.•'´¯)

Kl 22.36

Nu har jag plcokat ihop hälften av det jag ska ha med till huvudstaden. Jag ska på kurs på Pingsthuset på lördag, men man kan ju förena nytta och nöje ibland, så jag åker redan imorrn bitti. Med betoning på "bitti" :-) Nåväl, jag har kommit fram till att jag ska ta med stämplar - EZ-monterade och omonterade. Så dels ska de omonterade monteras och så ska alla som jag har med mig stämplas på laminerade papper som jag har - jag har haft dem i ett halvår! Så det är väl på tiden att jag gör nåt av min nya stämpelförvaring, va?

Kläder ska man visst oxå ha med sig... Fast å sjunde sidan så tänkte jag väl gå på stan imorrn... Fast om jag inte hittar nåt då så är det kanske bäst att jag har emd ett ombyte:-) Jag kommer hem söndag morgon, då hoppar jag av i Blåviksjön så får föräldrarna hämta mig där. För Creo goes on tour to Rusele!! Blir ju spännande, de har visst pratat vitt och brett om att vi ska komma och sjunga *gulp* Det blir nog inget bloggande förrän på sönda nån gång, och dessutom så ska jag ju dra vinnaren till PIF:en då...

Nu ska jag fortsätta packa - tjing och på återhörande!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempekul! Man trenger ikke alltid blomster og knapper :) Og Kaiser er bare stilige - jeg vil ha alle tror jeg...

annkan sa...

Mycket snyggt- och vilken sötnos på bilden med. :-)

Kram!

Lena B E sa...

Väldigt fint!! :) Gullig jänta på fotot!! (för det är väl en flicka?)
Kramar från Lena

Lena B E sa...

Glömde ju... wow vilken snygg sida du har nu!! Kramar från Lena

Kamilla sa...

Men så underbar LO :D så fin så fin och råååsa !!
Me like A LOT!!!
kram kram och synd jag inte kunde damma iväg till S-uman, det hade varit kul att scrappa lite tillsammans ;)

Jennie/Deleelsia sa...

Åh layouten blev ju jättefin.
Borde med använda mina rubons mer, men ack så svårt att inte klämma dit en blomma oxå :)

eviledna sa...

I can't believe it, not one flower, charm or embellishment. You controlled yourself well. It's a lovely layout, I like how you've matched the flower rubons down the photo with the ribbon, very clever. And the baby is so beautiful, looks like she's waiting for a kiss :o)