söndag 12 april 2009

1-årsdag och PIF *stängd*

Japp, nu är det ju rätt läge att nämna ettårsdagen, den 12 april är vår bröllopsdag. Fast det kändes helt rätt igår oxå, jag kom ihåg de olika tidpunkterna vad vi gjorde för ett år sen... vi var på väg till fotografen vid 10.30... Kl. 15.00 började vi dra oss mot kaffe- och tårtaminglet på Blå kupan. Jättetrevligt att kunna bjuda lite fler, vi ahde inte råd att bjuda precis alla vi ville på bröllopsmiddag. Så det kändes som en smart lösning att kunna bjuda på kaffe och tårta. Kl 19.00 var vi dödligt trötta och väntade på KAFFET! Vi drack ju Red Bull i ren förtvivlan:-D Vi hade så underbart trevligt med alla spex och tal, och ändå har vi kommit överens om att det är en one lifetime moment. Vi har ingen lust att planera och förbereda allt sånt där en gång till. Och det är väl därför man gifter sig, det ska vara livet ut. Men när det väl händer så får det ju gärna va speciellt! :-)

Idag har vi sjungit på gudstjänsten, det gick ju finfint, en lätt låt, men bra text. Vi har varit ute med skotern en tväris oxå, men det är ju som att när jag får på mig skoterbyxorna så behöver jag absolut gå på toa, så vi gjorde bara en kort sväng. Och jag ska in i pysselhörnan och göra klart min LO, för det blev ju inget med det igår, jag var för trött. Vi ska iväg på Påskmiddag hos Jonas föräldrahem oxå, och så fika med kusinerna på det, så det blir ju en helkväll, tror jag:-) Och imorrn ska jag ev. få testa på att pärla... Jag hoppas att det blir av! Syrran har en kompis med egen butik så hon ska väl lära ut lite, om det är läge för det.

Med anledning av att jag nu varit gift ett år så tänkte jag ställa till med en PIF (Pay it Forward), jag fick ju en för säkert 3 månader sen och det är dags att skicka vidare. Kriterierna för att va med är följande:
Du som läser detta ska inte lägga upp det på din blogg. Men skriv en kommentar i detta inlägg, tack:-) Jag drar lott på söndag kväll 19 april, efter 18.00.

4 kommentarer:

annkan sa...

Hallåjs!
Och Grattis till ettårsfirandet!

Vet du, för oss är det förlovningsdag idag.:-)Lite häftigt att vi firar på samma dag.


Påskkram/annkan

Camilla sa...

Grattis i efterskott!

Tar gärna en lott såklart.

Ha det så bra!

Kraaaam

pysselninjangittan sa...

Klart jag skriver en kommentar då jag nu är här inne och tassar runt.
Trevlig blog :)

eviledna sa...

HAPPY ANNIVERSARY to you both.
Take care and keep smiling
Ann x