lördag 4 april 2009

Födelsedagskort / Birthday card

Maken fyllde ju år igår och givetvis fick han ett specialkort, ett mappkort faktiskt, men det framgår inte så väl av bilderna. Iaf så ville jag göra det lite manligt, men ändå få med min kärlek, så kombinationen blev detta:

och insidan...
My husband had his birthdfay yesterday and of course I made him a special card, in fact a folder card, but that doesn't show by the pics. I wanted to make him a manly card, but also show him my love, so I combined black and white with Whiff of Joy.

Recipe:

Patterned paper: Kaiser Crafts "Argentella - Chantilly"

Flowers: Blue roses (duvblå) by Inkido

Leaves: Rose leaves by Prima

Embellishments: Vinyl "elegant black and white" by american crafts

Dies: Nestabilities

Rubber stamps: Front of the card; Whiff of joy, Melinda blowing kisses. Inside the card: sentiments from "Build a swirl" by Prima and See Ds

The stamp motif are colured with tombows and stickles.


(¯`'•.¸(¯`'•.¸ ¸.•'´¯)¸.•'´¯)


Har ni sett vilken växtkraft jag har här hemma? Jag satte ju frön för några veckor sen och det växer och frodas för fullt:-)
Krasse (bakom) och solros

Spikklubba till vänster och dahlia till höger

Jag satte väl liiite för många frön av spikklubba... och solrosor... nån som vill ha?? Fast spikklubban är nog giftig, jag tror den är släkt med änglatrumpeten.

Näe men, nu ska jag väl göra lite lakritsmousse, nytt försök. Maken har köpt Käck:-)

6 kommentarer:

Lena B E sa...

Hej svejs! Wow vilket jättefint kort maken fick!! Oh så mycket plant det är på gång!! Det var länge sedan jag odlade nåt nu, men jag minns vad kul det var att se allt växa och frodas!! Du har helt rätt, att få scrappa efter en toppenskiss är en vinst bara det!! :) Å när man ändå gör det så kan man lika bra tävla med sin Lo. Hur det går i tävlingen är inte så viktigt. ;) :) Hoppas du lyckas med tårtan idag! Synd att du bor så långt bort, annars skulle jag titta in på ett smakprov, har aldrig ätit lakrits tårta förr. ;) Men det låter gott!! Ha en trevlig (scrappar)helg du också! Kramar från Lena

Katrin sa...

Tack för den snälla kommentaren hos mej;)
Kortet var jättesnyggt. Ojoj vad du planterat... Jag har missat att börja i tid som vanligt*skrattar*
Hoppas att det gick bättre att göra tårtan nu=)

Ha det gott!

Kamilla sa...

WOW vilket helt underbart kort!!
Verkligen snyggt!!!
och vilka massor med frön du satt :D själv har jag inte riktigt kommit mig för att få fröna i jorden *S* nåväl...det blir nog det också!
Kramkram

Malin a.k.a. Boop sa...

Kjempefint kort! Jeg elsker WoJ-stemplene! Så koselig når det spirer og gror med nye planter. Det betyr at det nærmer seg sommer :-)
Ønsker deg en god påske!

T.W sa...

Vilken perfekt kombination av sött och salt i det där kortet. Supersnyggt!

Tack för besöket i min blogg förresten!
Du undrade vad X3 är för nått... det är bara en smiley, som XD eller =), fast med en kattmun istället. Hehe~ X3

BellaMio sa...

Härligt med små spirande plantor!! Då känner man att våren är på väg :)

Tackar för din kommentar i min blogg :) Så klart att det kommer ett bidrag till skisstävlingen! Det är ju hur roligt som helst att delta :)