tisdag 7 april 2009

2 påskägg / 2 easter eggs

Påsken är ju snart här och jag har otroligt lite påskpynt, så jag har funderat på hur man kan pimpa det jag redan har. Så jag tog fram ett par påskägg…

Att klä dem med papper trodde jag inte skulle bli nåt bra resultat, så jag har målat dem med akrylfärg ett par varv för att få det heltäckande. Ett påskägg gjorde jag lila, både kalla och varma nyanser, med små inslag av gröna blad och vitt bling. Där använde jag även kopparmist. Och det andra har grön bas och så röda och gula dekorationer.

Framifrån

Bakifrån

Snett framifrån:-)

Material från Pyssellyckan:

Lila påskägg:

Lila rosor från Inkido, lila blommor från Prima (chartres lace light purple), bling från Prima “Say it in chrylstals clear” (en bit), lila krysantemum från Inkido. De stämplade fjärilarna är färglagda med tombows.

Grönt påskägg:

Röda och gula rosor, gröna filtlöv (klippta en och en), bling från Prima “Say it in chrystals guld/röd” (en bit). Det gröna påskägget gjorde jag medvetet lite mindre pyntat eftersom det helt enkelt är mindre i storleken.

Det här är otroligt enkelt och roligt - har du nåt påskägg eller nåt annat du kan pimpa (altra)?

10 kommentarer:

Kamilla sa...

JAG SVIMMAR *duns*

Alltså sååååå snyggt!!
Så snyggt så snyggt så snyggt...jag låter som en trasig skiva, men det var SÅ SNYGGT!!!
Jag liftar genast iden att använda filtband-bladen om det är ok?
Kram kram och ha en trevlig tisdag...
Såååå snyggt....

Lisbet sa...

Hej hallo...

Och nope, tänker inte åka til lUmeå på pysselträff ibland känns det som om jag mer bor där fast jag inte gör det.

Roliga påskägg också. Tyvärr är jag ingen påskfirare utan gillar mer att ligga ute på isen och pimpla. Ja fisk då...inte bara öl..
*flin*..

Ta vara på dig.

Lena B E sa...

Wow, wow, wow så otroligt fina ägg!!! Superduper fina!! Åh vad påskfin din sida är också, verkligen snyggt!! Ha en trevlig påsk! Kramar från Lena

Katrin sa...

Trevliga ägg att ge bort... eller att bara ha frame som påskpynt!

TACK snälla du för kommentaren! Den värmde och ska nog sätta mig och göra en strax..;)

Ha nu en skön Påsk!

Vixen sa...

Kikar in och ser så fin tdu påskpyntat din blogg!!
Supersnygga ägg du har gjort!
*Kram*

CillaT sa...

Åh dom är bedårande!

Vad härligt påskigt och välkomnande din sida blivit=D

Glad Påsk!

Annica H sa...

Wow! Skitsnygga ägg! Mycket mer påskkänsla över dina... Jag måste försöka bättra mig, och använda mer färg! :)
Glad Påsk!
//Annica H

Jennie/Deleelsia sa...

Dina påskägg blev verkligen helt underbart fina.

Monika sa...

Men oj så vackra! Wow! Jag bara sitter här och gapar... Absolut de snyggaste äggen jag någonsin sett!!

eviledna sa...

OH WOW, these eggs are so beautiful, you really are the embellishment queen, and I love the butterfly. I'm going to have to dig my butterfly stamps out and have another go with them, I never seem to be happy with the way I colour them, so they end up in the bin oops. But now I've seen yours I'll have another try :o)
Take care and keep smiling
Ann x