söndag 19 april 2009

Fantastisk helg!

I fredags åkte jag och Y till Stockholm på morgonen för församlingens räkning. Nästan... Fredagen tog vi som fridag på stan, men i lördags så var vi på PMU (Pingstmissionens utvecklingssamarbete) hela dagen för att lära oss om det nya som kommer enligt lag (typ SIDA) när det gäller att söka projektpengar. Otroligt intressant, men att vara delaktig i sådana här frågor så intensivt en heldag är riktigt uttröttande för hjärnan.

På fredagen såg jag faktiskt en film om indiska gatubarn: Slumdog millionaire. Se den om du kan - jag lovar att du kommer att få en ny syn på ditt eget liv och bli tacksam över det liv du lever. För i Indien (och sååå många andra länder) är det inte riktigt alla som tänker på demokrati och allas lika värde - utan man kan ju helt sonika skaffa sig en sexslav om man känner för det, eller gör någon blind eftersom en blind sångare inbringar mer pengar än en seende... och jag blir så upprörd varje gång jag hör/läser nåt sånt liknande, där folk helt skiter i sina medmänniskors rättigheter till ett värdigt liv. Och naturligtvis pratade vi mycket om det på lördagen oxå, så min stackars hjärna har spinnat runt, runt dessa dygn. Så jag är TRÖTT! Men nöjd med dagarna:-)

Jag tog ingen helhelg i Stockholm utan satte mig på tåget hem igår kväll. Idag kl 11 på gudstjänsten i Rusele så sjöng nämligen Creo. Det gick fantastiskt bra, jag är så nöjd med er som är med i kören och ni gjorde en fantastisk insats idag!!

EDIT:
Och hur gick det med mina pysselplaner då? Jo, jag satt och monterade stämplar för brinnande livet i fredags kväll, men när jag hade typ 6-7 st kvar så var jag akut trött och hade akut ont i ryggen, så då gick jag och lade mig. Det blev inget med att stämpla upp de laminerade arken då, så det har jag suttit och pysslat med ikväll framför tv:n. Men jag är inte klar...

Nu är det efterrättsdags:-)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tack!
Rusele är världens bästa ställe. Helig Ande, massor av sköna mänskor och himmelskt fika. Mitt hjärta jublar!!!
//Maine

Malin sa...

Indien är hett så är det bara... Har blivit tipsad om filmen måste nog se den!

Rusele- tack själv!! Riktigt bra! (men vi måste ta oss i kragen och lägga undan pärmarna)...

Li@n sa...

Ja inte vet jag hur jag hittade in hit med är glad att jag gjorde det! Var själv i Stockholm i helgen som var, fast i en kyrka i Jakobsberg..var där på studiebesök (spionera)eftersom de arbetar mycket med döva barn där. Så vi ville se om vi kan starta något liknande i vår församling.

Må så gott så kikar jag runt i ditt trevliga krypin sålänge.
Kram Lian

annkan sa...

Åh, den filmen har jag också tänkt se. Dottern har sett den och även hon rekommenderat den.

/annkan