lördag 20 mars 2010

Veckan

Under veckan som gått så har det varit fullt ös, medvetslös. I tisdagskväll hade vi över några vänner som hade sin matlagningstisdag, denna gång var det sub-smörgåsar som gällde med olika sorters kött, ost, röror... Utsökt middag! Jag åkte lite väl sent från Barsele, och när man är så mätt så är det jobbigt att köra långt. Tack och lov så har vi ju några bekanta i Granö, så jag gick in där och fick mig några glas vatten, och kunde sen fortsätta till min syster. Onsdag-torsdag har jag alltså varit på KBT-utbildningen i Umeå, och jag klarade även halvtidstestet och SORKen vi hade i torsdags. Skönt!

Igår kväll började vi packa, köket är verkligen rörigt nu! Det blir ju så när man både ska packa och rensa ut på samma gång. Det är iaf skönt att vi har börjat! Mina garderober är i princip tomma. Och jag säger ju att det är för att jag inte har några kläder;-) Men oftast så förvarar jag faktiskt mina kläder i tvättstugan, så allt som fanns i garderoberna är kläder som jag inte använder. Så hemskt är det:-)

I detta nu är maken på väg till Sikeå för att titta på och förhoppningsvis köpa en kökssoffa som vi båda gillar utseendet och utformningen på. En Kronblomssoffa:-) Fotot är från Blocket. Å jag ska kanske ringa modern och se om hon ska på Trädgårdssällskapets jippo i Blåviksjön kl 14! EDIT: Det är visst i Storuman...

Ha en underbar helg allihopa! Jag tänker göra premiär med att maska stämpelmotiv:-) På egen hand, alltså..

6 kommentarer:

Pysselmaja sa...

Tack för dina gulliga ord hos mig=)
Tänkte fråga vad du gör när du "maskar" stämplemotiv? Lägger du en daggmask på motiven;)

Kram

Anonym sa...

vilken fin soffa :D vilken tur jag har att jag fått privilegiet att bära den ;)

Anita/AniLi sa...

Lycka till med flyttandet! Ja en fördel mitt i slitet är ju att man får rensat ut lite också. Hm, jag har inte flyttat på mig någon gång på de senaste 23 åren!! Gissa hur mycket jag har samlat på mig!! På vinden, i källaren, i förråd under utbyggnaden....Nä, det tar jag en annan dag!
Ha det gott!

Pysselmaja sa...

Tack, det är bara att du liftar på! ;)

Lilo sa...

Du ser! Nu fick jag skämmas igen! Ska genast skriva dit dig i mitt inlägg och länka även till dig. Jag är hemsk på awarder. Hörde av en vän till att jag glömt någon annan award jag fått av henne. Suck...
Vilken läcker kökssoffa! Min kökssoffa står hemma hos mamma nu, den fick inte plats här när vi flyttade. Jag älskar kökssoffor, de är så mysiga att sitta och fika i! =)

Catta sa...

Hej igen:)
Aha, ja, då har du helt klart nytta av KBT! Jobbar själv som Sjukgymnast men med strokepatienter. Skulle jag söka mig till ngt nytt område inom yrket hade det eventuellt bli stresshantering/psykosomatik, ett intressant område i gränslandet till ditt!

Ha det fint! Kram, kram :)