torsdag 11 mars 2010

Skoterbyxor och scrappande

Jag spenderar ganska lite tid i pysselhörnan numera. Jag har nämnt det förut, och det är rätt så skönt just nu. Jag funderar mycket på HUSET, TRÄDGÅRDEN, vilka blommor jag ska köpa, fast jag borde vänta eftersom mamma nog kan bidra med ganska så många sorter... Jag är väl lite splittrad nu, helt enkelt. Skulle tro att scrappbloggandet kommer att nå helt nya katastrofala dimensioner inom kort, för vi behöver lägga på ett kol med att packa, sen så pysslar vi nog på under ungefär hela april med flytten på olika plan. Renovera vardagsrummet, sen flytta in, städa ur det gamla huset, packa upp i det nya. Så jag ber om ursäkt på förhand:-) Meeen, jag har tänkt göra som förra gången - se till att jag ska kunna sätta mig och scrappa om jag behöver. Det kan ju va så att maken jobbar kväll nån gång *hehe*

Gråmulen dag idag igen. Jag känner mig rätt neutral i inställningen till livet... i början av veckan fick jag reda på en bekants lillpojk hade somnat in under sömnen. Hela måndagen kretsade mina tankar kring det, det är ju så orättvist och tragiskt! Men livet är ju inte alltid speciellt rättvist, det är ju ett som är säkert.

Igår fick jag nys om att de säljer ut skoterbyxor på ett ställe, så jag köpte mig ett par nya. Hoppas vädret blir någorlunda i helgen så vi kan åka ut med skotern ett par timmar! Det är så skönt att bara sitta och filosofera vid en öppen eld och se ut över landskapet.

Ha en härlig torsdag!!

Inga kommentarer: