tisdag 9 mars 2010

Påskig äggkartong!


Om en knapp månad (3.5 v) så är vi inne i påskhelgen, och jag har katastrofalt få påskattiraljer att ta fram. Jag tycker inte det är lika enkelt som julen, och dessutom så vill man ju bara ha framme “påsken” i kanske en dryg vecka eller så. Men jag har iaf börjat tänka på påsk redan nu och har altrat en vanlig 6-packs äggkartong.För att påska till fotona lite extra så lade jag på lite gult “ludd” istället för vitt:-) Nästan allt material kommer från Pyssellyckan.


Stämpeln nedan är en del av ett kors, jag klippte ut efter “armarna” på korset.

Insidan är ju bra om man dekorerar i och med att vi i alla fall här uppe i Norrland har ett recept på pannkaka där:-) Kycklingen och “Glad Påsk” har jag satt på 3d-kuddar.




För att se materiallistan så kan du gå in på Pyssellyckans blogg.

(¯`'•.¸(¯`'•.¸
¸.•'´¯)¸.•'´¯)(¯`'•.¸(¯`'•.¸ ¸.•'´¯)¸.•'´¯)

Har ni sett att vi håller igång bloggen på Pyssellyckan i princip varje dag? Det är systemet "först till kvarn" som gäller för att blogga och det är verkligen inspirerande!

5 kommentarer:

Zarah sa...

Så himla, himla FINT!! Verkligen inspirerande!!

annkan sa...

Den är SÅ fin!!

Ulrika sa...

Underbart fint dekorerat! Jag har funderat på det där med äggkartong jag också, och nu tror jag banne mig att jag ska låta mig inspireras av dig och göra en jag också! :D

Pysselmaja sa...

Vilket fint påskalster=)
Jag har nu också ett "blommproblem", vet inte heller vars jag ska ha alla mina nya blommor;)
Såg några snygga glasburkar på Ikea men de var bara 4 st och så var de lite för små.
Ha de gött!

Lena sa...

Påsken kommer så tidigt. Har knappt hunnit göra något påskpyssel alls.