måndag 1 mars 2010

Fullt upp i helgen

Ser att jag inte bloggat sen i torsdags - otroligt vad tiden går fort! I fredags kväll har jag för mig att jag tog det riktigt lugnt. Jag var s trött efter en fullspäckad dag på jobbet, och så gick jag långdag på jobbet oxå. Maken åkte iväg tidigt, så vi hann ses 45 minuter i fredags:-s Nåväl, jag hade en tv-kväll alldeles för mig själv - kul att få välja de bra programmen *hehe*

I lördags var jag och flera andra från församlingen iväg på en heldag i Lycksele om handlade om tillväxt. Det var tillväxt för den egna människan och tillväxt i församlingen... Jag gick på ett intressant seminarium om "Brinnande socialt engagemang" och det har ju satt igång tankarna om hur fruktansvärt bekväm och självupptagen jag ofta är. Får bli ändring på det! Då blir nog livet mycket intressantare oxå:-) Sen så kom ett par kompisar över för att se melodifestivalen, vilket jag uppmuntrade dem att göra lite oftare. För då får ju även jag ta del av detta spektakel:-D Maken har nåt emot melodifestivalen, förstår ju inte varför:-P Jag var oartig nog att tvärt somna i soffan, men jag vaknade även till igen. Hoppas de inte tog alltför illa upp:-s

I söndags var det administrationsmöte på kyrkan och efter det for vi till svärfar och fikade en massa gott med anledning av hans födelsedag. Och sen hade jag middagen på jobbet, vi fick oljig svartpepprad falukorv och överkokta makaroner. Fantastisk söndagsmiddag:-D På kvällen så skottade jag länge och väl på gården, för det hade väl snöat hela dagen.. och så blev det tv-kväll igen på det. Maken var å sjöng för Björn Ferry och andra Storumanbor - bra att vi fördelar livets olika lotter emellan oss - han sjunger och jag skottar ;-)

Imorse så var det bara att hugga tag i snöbjörnen igen, för jag skulle inte ha tagit mig ut från gårdsplanen annars. För att tala klarspråk - det hade snöat ännu mer! Och så verkar det väl som att "valpen" (undrar om hon någonsin kommer att kallas nåt annat?) kommit i löpen nu, jag hittade några suspekta rödaktiga droppar på golvet som maken inte hade nåt med att göra, sa han. Så nu får Tiger snart karantänas hos svärfar:-) Tiger är ju redan på henne och försöker va mer än broraktig, så...

Näe, vi får se vad kvällen bär i sitt sköte. Vi ska på gospelövning igen, och så får vi väl se om vi hinner nåt mer oxå? Såg imorse att dammråttorna tvärkrupit fram, jag har då inte sett dem förut;-)

Inga kommentarer: