söndag 28 mars 2010

Sitter fast!

Nä nu blir jag arg! (som Emil i Lönneberga skulle ha sagt!) Har vart tvungen att köra bil ikväll, och vilken värdelös kväll att köra bil på! För det har snöat säkert 3 dm idag, och Svevia, som sköter plogningen, verkar ha tagit sovpaus hela dagen. Att de skulle ha plogat efter våran lilla väg skulle ju ha förvånat mig högeligen, men även E12 är livsfarligt att ge sig ut på! Som jag just nämnt så hr de inte plogat vår lilla väg, så när jag skulle hem så satt jag fast på ett litet kick. Nu, 2.5 timmar senare (kl 03.15), så har maken tagit skotern till sin far för att hämta traktorn. Vi har ju först försökt med olika dylika insatser, men det är inte väglag för att köra i djupsnö, helt enkelt. Ett förtydligande på djupsnön: bilen styr snö framför sig!

MORR!

Inga kommentarer: