onsdag 22 juni 2016

Englandsresan: RHS Chelsea flower show 3

Inne stora tältet! Här ställs allt möjligt ut, och man kan få pris för så många olika saker, jag har inte stor koll på det. Men jag minns från alla tv-program och Gunnels guidning att den utställare som får ett Guldpris är väldigt hedrad och har gott om jobb flera år framöver!

Vi ser alternativ till blomsterkrans här. Det fanns säkert 10 st, men det var tjockt med folk framför alla, så jag orkade bara köa till 3 st :-) Jag gillar påfågeln nedan bäst! :-D
Folk överallt!
Riddarsporrar och Begonior i olika färger på parad.
Tävling i Bonsaiträd!
Ett träd med exotiska orkidéer.
Olika Carnivorus, köttätande växter. Fulsnygga :-)
Klematis, klematis, klematis...
Irisar, så vackra, så ljuvliga!
Grönsaksutställare!
Här är det lite blandad kompott, tror jag!
En stor metallblomma mitt i allt, och en mindre. Den stora var tingad, kl 16.00 när utställningen revs kom någon tillbaka och hämtade den.
Jag ser inte vad det är och jag kommer inte ihåg :-D
Alunrot/Heuchera i olika färger! Tänk så snyggt det hade varit mot svarta byggnader... (ja, tråkigt).
Här är det oxå en väldigt blandad kompott, från drivved och mossa till rosor, gardiner, piedestaler mm. Love it!
Stora gympadojjor, en kolibri i pilkonst. Den stora löparen ovanför gympadojjorna rymtes inte på fotot. man får prioritera...
En växtvägg med  vattenfall, coolt! En sån skulle jag gärna ha!
Jag tror det här är olika pärlhyacinter, men jag kan ha fel.
Japanska lönnar! Varför, o varför bor jag i zon 7???
David Austins monter, Austinrosor i massor!! Gissa om det doftade fantastiskt?
Ännu en växtvägg inte lika spektakulär, men alunrot och något annat.
Exotiskt och vackert!
Vad ska man säga? Man måste väl ändå älska det här?!
Mannen som äger denna plantskola ansvarar för att inneha alla blåsippor som finns. Sååå vackert... Han vann ett guld, och han grät av lycka :-)
Som jag skrev vid något foto ovan så stängde utställningen kl 16.00 denna lördag. 15:59:50 påbörjades nedräkning, folk halade fram stora kassar, pirror mm och störtade till någon utställning där det spanat in något snyggt de ville köpa till bra pris. Många utställare säljer allt de kan från utställningen, medan andra inte säljer något eftersom utställningen kanske ska vidare till någon annan utställning.

Nu har jag inga fler foton från RHS Chelsea flower show. Nästa inlägg är från den sista trädgården, Great Comp. Jag älskade den verkligen, en underbar avslutning på resan!

Inga kommentarer: