tisdag 21 juni 2016

Englandsresan: RHS Chelsea flower show 2

Hur ljuvligt är det inte med Fingerborgsblommor och formklippta träd? Ja, det här är inga nyheter, men jag tycker det är så vackert. Jag har det ju inte så här hemma hos mig, men just idag köpte jag mina första rosa Fingerborgsblommor... Nån gång ska man ju börja ;-)
Modern stil med damm, mur som fond, pergola..

Jag gillade den här vedlösningen, att ha ved som mur. Lätt ordnat här uppe i norr :-D

Här är både vägg och trädvägg. Och en löparbana runt ;-) De här rosaaktiga Riddarsporrarna har ni nog sett på flera foton innan, och de var genomgående i flera trädgårdar. Vet inte om det var årets färg på Riddarsporrar, eller?
Jag gillade de här stora gröna "bollarna". Nån får gärna upplysa mig om vad det är :-)
Den här idéträdgården hade ett politiskt inspel den hette typ "Modern slavery". På utsidan är ytterdörrarna vita, när man är på insidan är de svarta, ingen väg ut. Det symboliserar många olika slags slaveri idag: barnarbete, billig arbetskraft (utan val), trafficking mm.
Här har vi en annorlunda gräsmatta, inte så lättskött!!
Kul tänkt, man kan göra så mycket roligt i sin trädgård, och allt är tillåtet. Det är bara ens eget tycke och smak (och ekonomi) som begränsar/ger möjligheter! Jag gillar det här :-)
Man kan ju ha en egen liten konstutställning i trädgården.
Den blåa väggen är filtad, och om ni tittar otroligt noga så ligger det ull i olika byttor. Jag missade genomgången på tänket här, men... han är nog hyfsat ensam om den här idén, tror jag.
Konst i trädgården.
Sätt upp en mur och ställ formklippta träd framför, det blir en tjusig inramning! Spaljerade träd är oxå snyggt!

I nästa inlägg så har vi tagit oss in i stora tältet där det är en massa prisbelönta utställningar!

2 kommentarer:

Göre Johansson sa...

Jag blir så inspirerad o vill också fixa när jag ser dina bilder. Men som tur var kan man bygga upp en trädgård under flera år.

Wildärtan sa...

Ja, Görel, det är tack och lov så att alla dessa trädgårdar kommit till under lååång tid! Det är lätt att glömma, tyvärr.